Telur Bistik Simple
Telur Bistik Simple

Makanan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu aja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan maksimum kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mereguk cinta mereka melalui hidangan yang mereka masak dan kek yang mereka bakar.

Telur Bistik Simple Adakah istilah seperti makanan selesa? Makanan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan dengan disediakan di rumah yang memberi mereguk kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia mempunyai daya tarikan yang tidak dapat anda tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

Browse Gin Online From Master of Malt. Telur bistik ni antara menu yang selalu saya order kalau makan kat restoran selain daripada telur dadar. Asasnya tetap telur dadar cuma dia berkuah dengan isi ayam dan sayur campur. Sesiapa yang terliur nak makan telur bistik macam kat restoran tu boleh try resepi ni.

To begin with this particular recipe, we must first prepare a few ingredients. You can cook telur bistik simple using 13 ingredients and 4 steps. Here is how you can achieve that.

Bahan Bahan yang Diperlukan Telur Bistik Simple:
  1. Prepare 2 biji telur
  2. Sediakan 2 ulas bawang merah
  3. Ambil 1 ulas bawang putih
  4. Prepare 1 biji bawang besar - potong dadu
  5. Prepare Segenggam isi ayam - dicincang
  6. Sediakan 1-2 sdb cili kisar (kalau nak pedas sikit)
  7. Sediakan 3 sdb sos cili
  8. Get 2 sdb sos tiram
  9. Get 1/2 batang karot - potong dadu
  10. Sediakan 2 tangkai daun bawang - hiris halus
  11. Ambil 1 sdt garam
  12. Prepare 1-2 sdt gula
  13. Get Sedikit minyak untuk menumis dan menggoreng

Resepi Telur Bistik, sangat mudah dan sedap serta menjadi kegemaran anak sulung Che Nom. Cukup berselera walau jika dimakan bersama nasi panas sahaja dan telur bistik ni sudah seimbang dengan sumber protein dari telur dan sayur-sayuran campur yang dimasukkan ke dalam bahan kuahnya. Untuk sediakan resepi ni kita masak dahulu bahan kuahnya bersama sayur sayuran dan ayam, boleh juga kalau nak. Penat bekerja, pulang ke rumah pula terpaksa turun ke dapur menyediakan hidangan buat anak-anak.

Penyediaan untuk memasak Telur Bistik Simple:
  1. Panaskan sedikit minyak tumis bawang merah dan bawang putih sampai layu dan naik bau. Masukkan isi ayam, masak sekejap.
  2. Untuk kuah, masukkan pula cili kisar. Masak sampai cili garing dan pecah minyak. Masukkan sos cili, sos tiram dan karot. Kacau sebati. Masukkan garam dan gula secukupnya. Taburkan daun bawang. Padamkan api. Ketepikan sebentar.
  3. Pukul telur dengan sedikit garam kemudian goreng dadar sampai masak. Angkat, letakkan dalam pinggan.
  4. Tuangkan kuah tadi keatas telur. Taburkan daun sup dan daun bawang. Sedia untuk dihidang.

Untuk sediakan resepi ni kita masak dahulu bahan kuahnya bersama sayur sayuran dan ayam, boleh juga kalau nak. Penat bekerja, pulang ke rumah pula terpaksa turun ke dapur menyediakan hidangan buat anak-anak. Menyediakan menu ringkas tanpa bahan yang banyak membolehkan kerja memasak di dapur jadi lebih mudah dan pantas. Masa rehat juga terasa lebih cepat. Kalau dah buat Telur Bistik ni rasanya tak perlu lauk lain pun.

So that is going to wrap this up with this special food telur bistik simple recipe. Walaupun beberapa makanan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa anda harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk menghasilkan pemeriksaan berkala dengan doktor anda.