Donut snow white
Donut snow white

Makanan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti anda akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan penuh kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mereguk cinta mereka melalui hidangan yang tersebut masak dan kek yang mereka bakar.

Donut snow white Makanan selesa di rumah mungkin termasuk sup ayam daun, kentang tumbuk dengan daging asap & bawang, ayam goreng renyah dengan kuah, dan gelatin. Terdapat banyak makanan leluasa di luar sana dan makanan dengan disebutkan sebelumnya adalah beberapa hidangan yang sering dimasak di rumah. Sup ayam sayur paling sesuai ketika bersalji. Daripada baunya yang indah hingga rasanya dengan luar biasa, sup ayam sayur ialah salah satu makanan keselesaan yang bagus terutama pada hari-hari sejuk.

To get started with this recipe, we have to first prepare a few components. You can cook donut snow white using 10 ingredients and 6 steps. Here is how you cook it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Donut snow white:
  1. Prepare Tepung
  2. Prepare 250 gram tepung gandum
  3. Ambil 2 sudu butter/majerin
  4. Get Secubit garam
  5. Sediakan 1 sudu teh yis
  6. Prepare 2 sudu besar gula
  7. Get 300 ml air
  8. Sediakan Topping
  9. Ambil 3 sudu besar gula
  10. Get 2 sudu besar susu tepung *jenama apa2 pon bole
Penyediaan untuk memasak Donut snow white:
  1. Bancuh yis dan gula dgn air suam.biar yis kembang dulu. Dah kembang. Tuangkan yis dlm tepung. Tpi sblom tu masukkan garam dulu
  2. Bole la uli dan masukkan butter. Ha kat sini korang kene uli kaw2 sampai la doh tu x melekat kat tangan
  3. Biar doh tu rehat jap selama 30 minit. Then korang bole la bulat2 kan dye pastu letak dlm dulang.mcm bawah ni.
  4. Nk bagi lubang tgh sis cucuk je dgn tangan. Tpi kalo ade acuan donut lagi elok. Then bagi dye 'proving' sat dlm 15-10 minit gitu. Pastu goreng
  5. Da siap goreng. Bagi donut sejuk sikit then korang golek la dye dgn topping gula+susu dlm beg plastik(sis blender dua bahan ni sekali). Sis buat mcm ni je
  6. Taraaa da siapppp

So that is going to wrap this up for this exceptional food donut snow white recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah makanan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan di atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk menghasilkan pemeriksaan berkala dengan doktor anda.