Bubur ayam ala McD
Bubur ayam ala McD

Makanan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan maksimum kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mengecap cinta mereka melalui hidangan yang tersebut masak dan kek yang mereka bakar.

Bubur ayam ala McD Adakah istilah seperti makanan selesa? Makanan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan yang disediakan di rumah yang memberi mengecap kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia mempunyai daya tarikan yang tidak dapat anda tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

Resepi Bubur Ayam Ala McD Paling Simple, Guna Nasi Lebih Je. Lagi bagus kalau guna ayam bahagian dada / breast. Potong sederhana besar dah ok sebab nanti kita. Bubur Ayam McD™ Juicy chicken strips in mouth-watering porridge, garnished with spring onions, sliced ginger, fried shallots and diced chilies.

To begin with this recipe, we have to first prepare a few ingredients. You can cook bubur ayam ala mcd using 10 ingredients and 6 steps. Here is how you cook it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Bubur ayam ala McD:
  1. Ambil Nasi (lebihan semalam)
  2. Prepare 3 keping dada ayam
  3. Ambil 1 kiub ayam
  4. Prepare hirisan halia (bergantung kepada kesukaan)
  5. Sediakan garam dan lada hitam
  6. Prepare serbuk perasa
  7. Ambil sedikit maggi seasoning
  8. Sediakan minyak bijan
  9. Get daun sup (untuk hiasan)
  10. Ambil Air panas

Dalam resepi ni, saya letakkan sedikit minyak bijan untuk menaikkan lagi aroma bubur ayam. Korang mesti cuba resepi ni tau, sebab rasa bubur ni dah macam bubur ayam mcd. So, korang tak payah susah-susah lagi nak pagi beli bubur ayam mcd kat luar tu sebab dah pandai buat sendiri. Resepi Cara Mudah Buat Bubur Ayam Ala McD Yang Sedap Dan Simple "McD Chicken Porridge Recipe" Kali ini resepimasakanlengkap.com kongsikan resepi bubur ayam ala McD yang simple dan sedap.

Penyediaan untuk memasak Bubur ayam ala McD:
  1. Rebus dada ayam tadi sampai empuk. Angkat, tos dan carikan isinya.
  2. Hiris halia dan daun bawang untuk hiasan)
  3. Masukkan halia, isi ayam dan air secukupnya kedalam periuk yang berisi nasi tadi.
  4. Biarkan mendidih dan kacau selalu untuk melihat kepekatan. Sementara itu masukkan kiub ayam, maggi dan lada sulah
  5. Biarkan semua bahan tadi perap sekejap. Tutup suis periuk agar ia tak kering.
  6. Hidangkan bersama daun bawang jika suka

So, korang tak payah susah-susah lagi nak pagi beli bubur ayam mcd kat luar tu sebab dah pandai buat sendiri. Resepi Cara Mudah Buat Bubur Ayam Ala McD Yang Sedap Dan Simple "McD Chicken Porridge Recipe" Kali ini resepimasakanlengkap.com kongsikan resepi bubur ayam ala McD yang simple dan sedap. Resepi bubur nasi mcd ini kedengarannya biasa-biasa sahaja, tapi jangan salah, bubur ayam ala McD ini juga menu yang cocok untuk seisi keluarga. Sedap sungguh,bukan tunggu org tak der gigi je baru makan orang bergigi pun makan berulang ? Bahan A Beras ( di kisar kering,jgn terlampau hancur ) Dada ayam Stock ayam maggi Bawang putih Bawang merah Halia Lada hitam Lada putih.

So that’s going to wrap this up with this exceptional food bubur ayam ala mcd recipe. Walaupun beberapa makanan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk membuat pemeriksaan berkala dengan doktor anda.