Bubur Ayam ala Mcd
Bubur Ayam ala Mcd

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu aja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan maksimum kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mereguk cinta mereka melalui hidangan yang tersebut masak dan kek yang mereka bakar.

Resepi Bubur Ayam Ala McD Paling Simple, Guna Nasi Lebih Je. Lagi bagus kalau guna ayam bahagian dada / breast. Potong sederhana besar dah ok sebab nanti kita. Bubur Ayam McD™ Juicy chicken strips in mouth-watering porridge, garnished with spring onions, sliced ginger, fried shallots and diced chilies.

Bubur Ayam ala Mcd Makanan selesa di rumah mungkin termasuk sup ayam daun, kentang tumbuk dengan daging asap & bawang, ayam goreng renyah dengan kuah, dan gelatin. Terdapat banyak makanan leluasa di luar sana dan makanan dengan disebutkan sebelumnya adalah beberapa hidangan dengan sering dimasak di rumah. Sup ayam sayur paling sesuai ketika bersalji. Dari baunya yang indah hingga rasanya yang luar biasa, sup ayam sayur adalah salah satu makanan keselesaan yang bagus terutama pada hari-hari sejuk.

To get started with this particular recipe, we must prepare a few components. You can cook bubur ayam ala mcd using 7 ingredients and 6 steps. Here is how you cook it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Bubur Ayam ala Mcd:
  1. Sediakan Nasi baru atau lebihan
  2. Get Air kosong
  3. Ambil Seketul dada ayam
  4. Sediakan 1 inci halia
  5. Ambil Bawang holand
  6. Ambil Kiub pati ayam
  7. Sediakan Minyak bijan

Mudah saja nak buat bubur ayam ala McD ni tau. Guna nasi lebihan semalam pun boleh. Jom kita tengok resepi bubur ayam ala McD yang disumbangkan oleh saudari Nur Shakirah Shariffuddin ini. Dalam resepi ni, saya letakkan sedikit minyak bijan untuk menaikkan lagi aroma bubur ayam.

Cara-cara untuk memasak Bubur Ayam ala Mcd:
  1. Blendkan nasi dengan air
  2. Tumiskan bawang bersama halia
  3. Kemudian masukkan ayam yang sudah dicincang halus tadi
  4. Dah masak ayam baru masukkan nasi yang sudah diblend
  5. Last bahan, masukkan kiub pati ayam dannnn kita punya bahan terpenting untuk jadikan dia rasa bubur mcd masukkan MINYAK BIJAN 😁
  6. Sudah boleh dihidang, tabur sikit bawang goreng atau daun bawang kalau ada 😁

Jom kita tengok resepi bubur ayam ala McD yang disumbangkan oleh saudari Nur Shakirah Shariffuddin ini. Dalam resepi ni, saya letakkan sedikit minyak bijan untuk menaikkan lagi aroma bubur ayam. Korang mesti cuba resepi ni tau, sebab rasa bubur ni dah macam bubur ayam mcd. So, korang tak payah susah-susah lagi nak pagi beli bubur ayam mcd kat luar tu sebab dah pandai buat sendiri. Resepi Cara Mudah Buat Bubur Ayam Ala McD Yang Sedap Dan Simple "McD Chicken Porridge Recipe" Kali ini resepimasakanlengkap.com kongsikan resepi bubur ayam ala McD yang simple dan sedap.

So that is going to wrap this up with this exceptional food bubur ayam ala mcd recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah makanan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa anda harus makan secara sederhana. Makanan di atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk membuat pemeriksaan berkala dengan doktor anda.