👩‍🍳KUEH MUEH : DONAT GEBAS MUDAH
👩‍🍳KUEH MUEH : DONAT GEBAS MUDAH

Makanan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu aja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan padat kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mereguk cinta mereka melalui hidangan yang tersebut masak dan kek yang mereka bakar.

👩‍🍳KUEH MUEH : DONAT GEBAS MUDAH Makanan selesa dalam rumah mungkin termasuk sup ayam daun, kentang tumbuk dengan daging asap & bawang, ayam goreng renyah dengan kuah, dan gelatin. Terdapat banyak makanan lega di luar sana dan makanan yang disebutkan sebelumnya adalah beberapa hidangan yang sering dimasak di rumah. Sup mandung sayur paling sesuai ketika bersalji. Dari baunya yang indah hingga rasanya dengan luar biasa, sup ayam sayur ialah salah satu makanan keselesaan yang menawan terutama pada hari-hari sejuk.

To get started with this particular recipe, we must first prepare a few components. You can cook 👩‍🍳kueh mueh : donat gebas mudah using 9 ingredients and 7 steps. Here is how you can achieve that.

Bahan Bahan yang Diperlukan 👩‍🍳KUEH MUEH : DONAT GEBAS MUDAH:
  1. Sediakan 2 cawan tepung gandum
  2. Sediakan 3 sudu air masak
  3. Ambil 2 sudu makan yis mauripan
  4. Ambil 1 sudu makan gula
  5. Ambil 1 sudu makan susu pekat
  6. Prepare 1/2 cawan air suam
  7. Get Secubit garam
  8. Get Secubit baking powder
  9. Get Pewarna(kalau nak donat tu berwarna la)
Cara-cara untuk memasak 👩‍🍳KUEH MUEH : DONAT GEBAS MUDAH:
  1. Bancuh mauripan bersama susu pekat kedalam air suam. Ketepikan. Tunggu sehingga kembang.
  2. Dalam bekas lain, satukan tepung gandum, baking powder, secubit garam dan minyak.
  3. Uli tepung sehingga menjadi hancur seperti serbuk roti. Tuang bancuhan yis yang dah kembang semangkuk😂 ke dalam tepung kita.masukkan setengah penutup pewarna (kalau nak warna la)
  4. Uli, uli, uli sampaiii tak melekat di tangan.kalau terlalu lembik, tambah sikit tepung. Just nice. 😂
  5. Dah tak melekat tu.. Korang tinggal kan dalam 20 ke 30 minit. Bila dh kembang.. Boleh la tumbuk2 dan uli. Ambil acuan donat atau mcm saya guna permukaan cawan..tekap permukaan pada tepung kemudian baru tekapkan pada doh.
  6. Panaskan api sederhana besar, jgn besar sangat takut cepat hangit. Goreng sehingga warna kuning keemasan. Angkat. Dan sejukkan dulu ye.. Baru salut gula atau choc. Kalau panas2.. Cayor lerrr gula. Tak jadi donat dah.. Jadi keria😂.siap.
  7. 💡NOTE : gula guna gula halus pn boleh, gula biasa korang blend pn boleh.Bancuhan ni boleh hasilkan donat dalam 12 - 15 biji. Kalau nak banyak..gandakan bahan okay.luv u❤️

So that is going to wrap it up for this exceptional food 👩‍🍳kueh mueh : donat gebas mudah recipe. Walaupun beberapa makanan yang disebutkan di atas adalah makanan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan di atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk memproduksi pemeriksaan berkala dengan doktor anda.