Roti Pizza Tuna
Roti Pizza Tuna

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu aja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan maksimum kasih sayang. Ibu juga menunjukkan rasa cinta mereka melalui hidangan yang mereka masak dan kek yang mereka bakar.

Delicious food from Pizza Pizza delivered to your door. Get your Pizza Pizza favourites delivered. Seasonal Sale On All Selected Products Roti Pizza Tuna Homemade Senangnyaa nak buat pizza Roti yg nak expired tu cuba korang buat mcm ni dari membazir 襤 Credit : Ain Aziz Resepi Roti Pizza Tuna Paling Mudah. Jimat & Sedap, Anak-Anak Pun Suka! by Nasiha Gaberan.

Roti Pizza Tuna Makanan selesa dalam rumah mungkin termasuk sup ayam sayur, kentang tumbuk dengan daging asap serta bawang, ayam goreng renyah dengan kuah, dan gelatin. Terdapat banyak makanan leluasa di luar sana dan makanan dengan disebutkan sebelumnya adalah beberapa hidangan yang sering dimasak di rumah. Sup ayam sayur paling sesuai ketika bersalji. Dibanding baunya yang indah hingga rasanya yang luar biasa, sup ayam sayur adalah salah satu makanan keselesaan yang menawan terutama pada hari-hari sejuk.

To begin with this particular recipe, we must prepare a few ingredients. You can have roti pizza tuna using 11 ingredients and 9 steps. Here is how you cook it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Roti Pizza Tuna:
  1. Prepare 5 keping roti buku
  2. Prepare 2 biji telur
  3. Get Tuna Flakes (in oil lagi sedap. Tapi toskan dulu minyaknya.)
  4. Prepare Bawang besar/bawang holland
  5. Get Cendawan Tin (potong nipis)
  6. Ambil Capsicum
  7. Prepare Nenas (optional)
  8. Sediakan Sos Thousand Island
  9. Prepare Mayonis
  10. Get Sos Cili/Sos Tomato
  11. Sediakan Keju Cheddar

Resep Roti Pizza Tuna Cabai ini tidak sulit dibuat, karena adonan rotinya kita menggunakan roti tawar yang dibentuk bulat. Agar tidak penasaran bagaimana membuatnya, langsung saja contek Resep Roti Pizza Tuna Cabai ini. Bahan ni agak-agak saja, ikut pada masing-masing nak letak lebih atau kurang. ** Cendawan butang & nenas ain guna yang dalam tin saja. Seperti yang semua sedia maklum, banyak menu menarik yang boleh dibuat dengan hanya menggunakan roti.

Cara-cara untuk memasak Roti Pizza Tuna:
  1. Potong roti kecil-kecil, masukkan dalam mangkuk.
  2. Tuangkan 2 biji telur yang dah dipukul dalam mangkuk berisi roti tadi. Gaul bagi sekata.
  3. Ambil kuali leper, sapu sikit minyak dalam kuali. Lepas tu masukkan roti yang sudah bergaul dengan telur tadi dalam kuali. Tekan-tekan dan bulatkan sampai terbentuk elok.
  4. Sapu sos cili dan mayonis atas permukaan roti. Sos ni bergantung pada korang nak guna sos cili atau sos tomato.
  5. Lepas tu letaklah tuna, capsicum, bawang, nenas, cendawan atas permukaan roti. Kemudian, letakkan sos thousand island.
  6. Akhir sekali letak keju di atasnya. Yang ni paling bagus pakai keju mozarella la. Tapi saya pakai bahan yang memang sedia ada di rumah aje. Sedap juga pakai cheddar cheese ni. 😉
  7. Naikkan kuali atas dapur. Tutup kuali. Pastikan api dapur perlahan ya sebab takut nanti base hangus dan masak tak sekata.
  8. Dalam 10 minit gitu, siaplah pizza kita.
  9. Sebenarnya filing ni bergantung pada pizza yang anda nak buat. Tukar aje ikut keinginan masing-masing. Selamat mencuba. 😊

Bahan ni agak-agak saja, ikut pada masing-masing nak letak lebih atau kurang. ** Cendawan butang & nenas ain guna yang dalam tin saja. Seperti yang semua sedia maklum, banyak menu menarik yang boleh dibuat dengan hanya menggunakan roti. Contohnya adalah cekodok roti, puding roti dan. Bahan ni agak-agak saja, ikut pada masing-masing nak letak lebih atau kurang. ** Cendawan butang & nenas ain guna yang dalam tin saja. Tag: roti pizza tuna Menu Bosan dengan Menu Roti Tawar Biasa?

So that’s going to wrap this up with this exceptional food roti pizza tuna recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa anda harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk menghasilkan pemeriksaan berkala dengan doktor anda.