Roti Pizza Mudah
Roti Pizza Mudah

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti anda akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu aja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan maksimum kasih sayang. Ibu juga menunjukkan rasa cinta mereka melalui hidangan yang mereka masak dan kek yang mereka bakar.

Roti Pizza Mudah Adakah istilah seperti makanan selesa? Santapan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan dengan disediakan di rumah yang memberi mereguk kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia mempunyai daya tarikan yang tidak dapat anda tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

Your Favorite Pizza Made By Hand Ready For Contact Free Delivery. Order A Freshly Made Pizza From Your Local Domino's. Order Online Today Save Time and Do Groceries Online Now. Free UK Delivery on Eligible Orders!

To begin with this particular recipe, we have to prepare a few components. You can cook roti pizza mudah using 11 ingredients and 5 steps. Here is how you cook it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Roti Pizza Mudah:
  1. Ambil sardin
  2. Sediakan 1 biji limau nipis
  3. Get 2-3 biji [email protected] halus
  4. Ambil Roti
  5. Ambil 1 bungkus Roti gardenia (nak guna jenama lain pun ok
  6. Prepare 1 tin sos pasta Adabi(saya suggest guna jenama ni pasal dia secukup rasa)
  7. Get 1 tin sardin adabi.(pun sama nak guna jenama lain pun ok)-atas tu resepi lengkap
  8. Sediakan 1 pack Cheese mozarella
  9. Sediakan 2-3 biji lada besar di mayang
  10. Ambil 1 biji bawang holand yg di mayang
  11. Ambil daun ketumbar

Menyediakan Pizza daripada roti gardenia ini wajib ibu cuba kerana ia cukup ringkas tetapi mengenyangkan anak kecil kita. Nak buat donut ke roti ke pizza ke.masuk je terus adunan dalam mesin. Kan senang tu. 😉 Satu lagi untuk dapatkan doh yang lembut, pastikan yis kembang dan berbuih. Perap dia lama sikit pun takpa.

Penyediaan untuk memasak Roti Pizza Mudah:
  1. Sardin.Kuarkan ikan sardin.Kuah tak nak.Ikan tersebut hancurkan.Kemudian perah asam limau dan masukkan cili.Ketepikan
  2. Roti.Susun roti dalam loyang.Sebelum tu sapu loyang dgn butter.Kemudian sapukan roti tersebut dgn sos pasta.
  3. Sardin tadi,kita tabur atas roti selepas roti di selaputi sos pasta.Kemudian tabur cheese mozarella.suka byk cheese,tabur byk.
  4. Kemudian tabur bawang,lada dan daun ketumbar.
  5. Sedia utk di bakar.Suhu 150c selama 15 minit.Siap

Kan senang tu. 😉 Satu lagi untuk dapatkan doh yang lembut, pastikan yis kembang dan berbuih. Perap dia lama sikit pun takpa. Jangan panas sangat sebab air panas boleh mematikan yis tu. Nanti doh pun tak nak jadi kembang. Untuk topping pulak, korang boleh letak apa-apa topping kegemaran masing.

So that is going to wrap it up with this exceptional food roti pizza mudah recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa anda harus makan secara sederhana. Makanan di atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk menghasilkan pemeriksaan berkala dengan doktor anda.