Apam Nasi Bunga Ros
Apam Nasi Bunga Ros

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan padat kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mengecap cinta mereka melalui hidangan yang tersebut masak dan kek yang mereka bakar.

Apam Nasi Bunga Ros tepung beras • tepung gandum • peket yis kering • nasi sejuk() • gula() • air(*) • biji kelapa parut putih • sdt garam halus TheDuch.ess Jika anda ada lebihan nasi semalam yang tidak habis, jangan sesekali dibuang. Anda boleh buat apam nasi atau juga dikenali sebagai kueh apam. Apam nasi sesuai disajikan sebagai kudapan semasa sarapan pagi atau minum petang. Makan apam panas-panas sambil pekena air teh O memang terangkat.

Apam Nasi Bunga Ros Makanan selesa di rumah mungkin termasuk sup ayam sayur, kentang tumbuk dengan daging asap dan bawang, ayam goreng renyah dengan kuah, dan gelatin. Terdapat banyak makanan selesa di luar sana dan makanan yang disebutkan sebelumnya adalah beberapa hidangan dengan sering dimasak di rumah. Sup ayam sayur paling sesuai ketika bersalji. Dari baunya yang indah hingga rasanya yang luar biasa, sup ayam sayur ialah salah satu makanan keselesaan yang menawan terutama pada hari-hari sejuk.

To begin with this recipe, we have to first prepare a few components. You can cook apam nasi bunga ros using 11 ingredients and 5 steps. Here is how you can achieve that.

Bahan Bahan yang Diperlukan Apam Nasi Bunga Ros:
  1. Ambil 2 cawan tepung beras
  2. Ambil 2 cawan tepung gandum
  3. Get 1 peket yis kering
  4. Prepare 2 cawan nasi sejuk(*)
  5. Sediakan 1 cawan gula(*)
  6. Get 3 cawan air(*)
  7. Ambil 1 biji kelapa parut putih
  8. Sediakan 1/2 sdt garam halus
  9. Get Perwarna makanan…ikut pilihan citarasa
  10. Get Sedikit minyak masak
  11. Sediakan Air untuk mengukus secukupnya

Apam nasi memang menggunakan nasi sejuk, yeast, tepung gandum, tepung beras, air dan gula. Makan dengan kelapa parut putih yang digaul dengan sedikit garam. Kalau nak makan macam tu pun boleh, tapi dah gaya orang kita makan apam dengan kelapa parut. Asal cuti ja bunga ros,asal bunga ros ja cooti hahah elergik sungguh pantang jumpa bunga ros ni mungkin sebab warna dan bunganya yang menawan gitew.

Cara-cara untuk memasak Apam Nasi Bunga Ros:
  1. Sediakan semua bahan2 seperti gambar dibawah… blender kan bahan yang bertanda(*)…dalam bekas yg lain satukan tepung beras dan tepung gandum serta yis kering.
  2. Kemudian masukan bahan(*) blender tadi kedalam tepung sebatikan kesemuanya hingga serata.
  3. Tutup dan perapkan bancuhan dalam 45 minit hingga bancuhan mesra dan kembang sempurna.
  4. Panaskan pengukus hingga air mendidih…kemudian oleskan sedikit minyak pada acuan dan bahagikan bancuhan yang dengan warna pilihan…tuang bancuhan dalam acuan dan kukus selama 10 minit…bila dah masak biarkan sejuk seketika,kemudian keluarkan dari acuan…ulangi proses mengukus hingga Selesai.
  5. Apam Nasi Bunga Ros…#StyleAzaAaj is done😋👍Cara hidangan gaulkan kelapa parut dengan garam halus,cicah apam nasi dengan kelapa parut sambil hirup kopi 'O' Alhamdulillah sedap😋👍👍

Kalau nak makan macam tu pun boleh, tapi dah gaya orang kita makan apam dengan kelapa parut. Asal cuti ja bunga ros,asal bunga ros ja cooti hahah elergik sungguh pantang jumpa bunga ros ni mungkin sebab warna dan bunganya yang menawan gitew. Jom cikRose share serba sikit tentang penjagaan dan tanam bunga ros ni walau tak complete boleh la amik yang mana berkenaan dan basic. Pukul telur, gula dan ovalette hingga. Nak buat apam nasi polka dot pon boleh.ikut citarasa sendiri ya.

So that is going to wrap this up for this special food apam nasi bunga ros recipe. Walaupun beberapa makanan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan di atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk memproduksi pemeriksaan berkala dengan doktor anda.