Apam Beras @ Apam Nasi
Apam Beras @ Apam Nasi

Makanan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan padat kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mereguk cinta mereka melalui hidangan yang mereka masak dan kek yang mereka bakar.

Apam Beras @ Apam Nasi Adakah istilah seperti makanan selesa? Makanan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan dengan disediakan di rumah yang memberi rasa kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia memiliki daya tarikan yang tidak dapat anda tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

Besides apam beras, it is also known as apam nasi. Sometimes people might also refer it as apam gebu (fluffy). In Indonesia, it is simply called as kue apam or kue apem. Jangan pulak nanti Apam Nasi ada perisa cili. 😁 Mula-mula blend nasi dengan air sampai halus.

To begin with this particular recipe, we must prepare a few components. You can cook apam beras @ apam nasi using 8 ingredients and 6 steps. Here is how you can achieve that.

Bahan Bahan yang Diperlukan Apam Beras @ Apam Nasi:
  1. Get 3 cwn tepung beras
  2. Ambil 1 cwn tepung gandum
  3. Prepare 1 1/2 cwn gula (blh dikurangkan jika xsuka manis)
  4. Get 1 peket yis mauripan (11 gm)
  5. Ambil Gaul semua bahan dan ketepikan
  6. Ambil 2 cwn nasi sejuk
  7. Get 3 cwn air
  8. Sediakan Blend hingga hancur dan halus

Resipi sedap dan mudah untuk Apam Beras @ Apam Nasi. #Sarapan Apam nasi @ apam beras. boleh dihidang sebagai sarapan pagi. buat pun senang je. dan yg pasti gebusss dan sedap!!! 😋😁 Apam nasi memang menggunakan nasi sejuk, yeast, tepung gandum, tepung beras, air dan gula. Makan dengan kelapa parut putih yang digaul dengan sedikit garam. Kalau nak makan macam tu pun boleh, tapi dah gaya orang kita makan apam dengan kelapa parut. Tapi, salah stau bahan yg menyedapkan apam tu ialah eno, srkg ni tak tahulah dia ingat lagi tak resepi tu, hihi.

Penyediaan untuk memasak Apam Beras @ Apam Nasi:
  1. Masukkan nasi yg diblend td ke dlm bahan tepung…
  2. Gaul sebati… perap sekurang2nya 1 jam…
  3. Boleh diwarnakan ikut suka…
  4. Masuk dlm acuan atau loyang… kukus 45 minit atau hingga masak… kalau guna acuan kecil2 kukus lbh kurang 20 minit…
  5. Apam beras @ apam nasi siappp!!! Sedap dimakan bersama kelapa parut yg digaul dgn sedikit garam…

Kalau nak makan macam tu pun boleh, tapi dah gaya orang kita makan apam dengan kelapa parut. Tapi, salah stau bahan yg menyedapkan apam tu ialah eno, srkg ni tak tahulah dia ingat lagi tak resepi tu, hihi. Cakap pasal scammer, sy pur pernah hampir jadi mangsa. Memang sedap, lembut dan gebu sekali apam ini. Penggunaan eno membantu apam menjadi lebih gebu.

So that’s going to wrap this up with this exceptional food apam beras @ apam nasi recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah makanan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa anda harus makan secara sederhana. Makanan di atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk membuat pemeriksaan berkala dengan doktor anda.