Apam nasi
Apam nasi

Makanan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu aja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan maksimum kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mereguk cinta mereka melalui hidangan yang mereka masak dan kek yang mereka bakar.

Apam nasi Adakah istilah seperti makanan selesa? Santapan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan yang disediakan di rumah yang memberi mereguk kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia memiliki daya tarikan yang tidak dapat kamu tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

Kali ni sy nk share resepi kuih traditional pulak. Tak nak buat Apam Nasi lagi. Tetapi kan, mata ni tak boleh control apabila tengok orang post kejadian Apam Nasi yang awesome sangat kat FB! Yang gebu-gebu yang senyum-senyum. 😆 Apam nasi sedap dimakan sebagai camilan pagi mahupun petang.

To begin with this recipe, we have to prepare a few components. You can cook apam nasi using 10 ingredients and 9 steps. Here is how you cook it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Apam nasi:
  1. Get 1 cawan nasi
  2. Ambil 1 1/2 cawan air
  3. Prepare 1 cawan tepung beras
  4. Get 1 cawan tepung gandum
  5. Ambil 1 sdt yis
  6. Prepare 3/4 cawan gula
  7. Sediakan Kelapa parut
  8. Prepare Sedikit garam
  9. Sediakan Pewarna makanan
  10. Ambil m

Ada resepi apam nasi yang letak yis, ragi dan juga eno. Ada setengah orang, dia tak suka letak eno. Apam nasi memang menggunakan nasi sejuk, yeast, tepung gandum, tepung beras, air dan gula. Makan dengan kelapa parut putih yang digaul dengan sedikit garam.

Penyediaan untuk memasak Apam nasi:
  1. Masukan gula..nasi dan air..ke dalam blender.mesin sampai halus
  2. Ayakan tepung beras dan tepung gandum…
  3. Masukan yis…
  4. Masukan bahan yang telah di kisar TD…kacau hingga sebati…
  5. Perap..selama 2-3jam
  6. Warnakan mengikut citarasa anda….
  7. Kukus selama 30-40minit
  8. Hasilnya…
  9. Kukus sekejap kelapa parut n letakkan sedikit garam…

Apam nasi memang menggunakan nasi sejuk, yeast, tepung gandum, tepung beras, air dan gula. Makan dengan kelapa parut putih yang digaul dengan sedikit garam. Kalau nak makan macam tu pun boleh, tapi dah gaya orang kita makan apam dengan kelapa parut. Sebenarnya cara membuat apam nasi ini senang saja. Jom tengok resepi yang dikongsikan oleh Puan Nurul Atika Moktar ini.

So that’s going to wrap it up for this exceptional food apam nasi recipe. Walaupun beberapa makanan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk memproduksi pemeriksaan berkala dengan doktor anda.