Kerabu kaki ayam
Kerabu kaki ayam

Makanan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti anda akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu aja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan padat kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mengecap cinta mereka melalui hidangan yang itu masak dan kek yang mereka bakar.

Kerabu kaki ayam Adakah istilah seperti makanan selesa? Makanan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan dengan disediakan di rumah yang memberi rasa kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia memiliki daya tarikan yang tidak dapat anda tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

Kerabu Kaki Ayam by Dapur kecil Rozen. Superbbbb sedap ringkas Masukkan air, kaki ayam dan sedikit garam ke dalam periuk. Masukkan semua bahan ke dalam mangkuk. Untuk menikmati kerabu dengan lebih sedap dan menyelerakan simpanlah beberapa jam sebelum ianya dihidang kan.

To begin with this recipe, we have to prepare a few components. You can have kerabu kaki ayam using 8 ingredients and 3 steps. Here is how you cook that.

Bahan Bahan yang Diperlukan Kerabu kaki ayam:
  1. Get 1 biji bawang besar - dihiris nipis
  2. Ambil 11 biji cili api - potong
  3. Prepare 2 batang serai - dihiris nipis
  4. Sediakan 1 biji limau nipis - diambil jusnya
  5. Sediakan 3 sudu makan sos ikan
  6. Prepare 1 pokok daun sup - dihiris halus
  7. Ambil 1 pokok daun bawang - dihiris halus garam dan gula sikit
  8. Get 1 kg kaki ayam or lebih

Ada yang suka makan kerabu kaki ayam? Ada banyak kerabu yang ada dan boleh kita buat. Cuma kalau dapat makan kerabu kaki ayam ni, memang sedap dapat makan macam tu je. Tak perlu makan nasi pun tak apa.

Cara-cara untuk memasak Kerabu kaki ayam:
  1. Kaki ayam - dibersihkan dan dipotong dua dan rebus, Letak garam & Asam jawa
  2. Setelah rebus, gaulkan semua bahan dengan kaki ayam tersebut
  3. Siap utk dimakan..boleh tmbah garam, gula dan limau jika kurg rasa

Cuma kalau dapat makan kerabu kaki ayam ni, memang sedap dapat makan macam tu je. Tak perlu makan nasi pun tak apa. Saya suka makan kaki ayam apa lagi kalau dibuat sup. Kaki ayam ni kaya dengan kolagen semulajadi yang bagus untuk menegangkan kulit. So kalau nak kulit cantik kena lah makan kaki ayam.

So that is going to wrap this up for this special food kerabu kaki ayam recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk menghasilkan pemeriksaan berkala dengan doktor anda.