Kerabu kaki ayam
Kerabu kaki ayam

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan penuh kasih sayang. Ibu juga menunjukkan rasa cinta mereka melalui hidangan yang tersebut masak dan kek yang mereka bakar.

Kerabu kaki ayam Adakah istilah seperti makanan selesa? Santapan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan dengan disediakan di rumah yang memberi mereguk kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia mempunyai daya tarikan yang tidak dapat anda tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

Kerabu Kaki Ayam by Dapur kecil Rozen. Superbbbb sedap ringkas Masukkan air, kaki ayam dan sedikit garam ke dalam periuk. Masukkan semua bahan ke dalam mangkuk. Untuk menikmati kerabu dengan lebih sedap dan menyelerakan simpanlah beberapa jam sebelum ianya dihidang kan.

To get started with this particular recipe, we must first prepare a few components. You can have kerabu kaki ayam using 11 ingredients and 4 steps. Here is how you cook it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Kerabu kaki ayam:
  1. Ambil 1 kilo kaki ayam potong kecil
  2. Get 4 sudu cuka makan
  3. Prepare 2 btg serai
  4. Prepare 7 biji cili padi
  5. Ambil 2 ulas bwg besar
  6. Prepare 1 kuntum bunga kantan
  7. Sediakan Sepokok daun ketumbar
  8. Get 8 biji limau kasturi
  9. Sediakan Secubit garam
  10. Get 2 sdb gula
  11. Sediakan 4 sdb sos ikan

Ada yang suka makan kerabu kaki ayam? Ada banyak kerabu yang ada dan boleh kita buat. Cuma kalau dapat makan kerabu kaki ayam ni, memang sedap dapat makan macam tu je. Tak perlu makan nasi pun tak apa.

Cara-cara untuk memasak Kerabu kaki ayam:
  1. Rebus kaki ayam sampai lembut.renjis dgn sesudu cuka.letak sedikit halia dan garam masa merebus.
  2. Hiris semua sayur2an.
  3. Apabila kaki ayam sudah empuk.masukkan semua sayur2an yg dihiris serta gaulkan.
  4. Perisakan dgn garam, gula dan sos ikan.perah limau kasturi.Siap

Cuma kalau dapat makan kerabu kaki ayam ni, memang sedap dapat makan macam tu je. Tak perlu makan nasi pun tak apa. Saya suka makan kaki ayam apa lagi kalau dibuat sup. Kaki ayam ni kaya dengan kolagen semulajadi yang bagus untuk menegangkan kulit. So kalau nak kulit cantik kena lah makan kaki ayam.

So that’s going to wrap this up with this special food kerabu kaki ayam recipe. Walaupun beberapa makanan yang disebutkan di atas adalah makanan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa anda harus makan secara sederhana. Makanan di atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk menghasilkan pemeriksaan berkala dengan doktor anda.