Daging Bakar ala Harimau Menangis
Daging Bakar ala Harimau Menangis

Makanan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti anda akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu aja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan padat kasih sayang. Ibu juga menunjukkan rasa cinta mereka melalui hidangan yang itu masak dan kek yang mereka bakar.

Daging Bakar ala Harimau Menangis Adakah istilah seperti makanan selesa? Makanan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan yang disediakan di rumah yang memberi rasa kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia memiliki daya tarikan yang tidak dapat kamu tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

"Ni lah dia Daging Bakar Harimau Menangis. Nape harimau pulak menangis yek? sebenarnya hat makan daging bakar nilah yang menangis tau.best sangat memang terangkat habisss!! Resepi perapan daging inilah yang memang saya selalu buat. Mashaallah memang sedap sangat sesuai untuk daging dan ayam.

To get started with this recipe, we must first prepare a few components. You can have daging bakar ala harimau menangis using 13 ingredients and 2 steps. Here is how you can achieve that.

Bahan Bahan yang Diperlukan Daging Bakar ala Harimau Menangis:
  1. Get Daging di potong nipis 300g
  2. Ambil Sos cili 2sudu besar
  3. Prepare Sos ikan 1 sudu besar
  4. Prepare Madu 1 sudu bessr
  5. Ambil Minyak 2 sudu besar
  6. Prepare Garam setengah sudu kecik
  7. Get Bahan untuk sos
  8. Sediakan Sos ikan 1 sudu
  9. Sediakan Beras digoreng tanpa minyak 3 sudu besar
  10. Sediakan Daun sup hiris nipis
  11. Prepare Lada besar 1 / cili
  12. Ambil Air asam jawa 1cawan panas
  13. Get 1 Bawang merah

Tapi Daging Bakar Danok punya pasal,dia langgar pantang jugak hahaaa. Mana boleh tahan tengok daging bakar yang panas berasap tu mestilah meruntun. Jika anda masih belum mencuba daging bakar harimau menangis yang tular, anda perlu cuba. Untuk pengetahuan anda, harimau menangis ini merupakan bahagian daging lembu yang memang lembut dan mempunyai sedikit lemak.

Cara-cara untuk memasak Daging Bakar ala Harimau Menangis:
  1. Mula-mula nor perapkan daging yang sudah dipotong nipis dengan sos cili sos ikan garam dan madu kecuali minyak selama 30minit.Cucukkan daging yang diperap dengan garfu.Kemudian tambahkan minyak dan perapkan lagi 30minit.Bakar 50 minit suhu 170 api atas bawah.Suhu terpulang pada oven masing-masing.
  2. Cara buat sos,kita kene goreng beras tanpa minyak.Dah nampak garing kita tumbuk.Wangi bau beras goreng tu.Kemudian, campurkan semua sos ikan, air asam dan cili.Tambahkan gula sedikit.Selamat mencuba!

Jika anda masih belum mencuba daging bakar harimau menangis yang tular, anda perlu cuba. Untuk pengetahuan anda, harimau menangis ini merupakan bahagian daging lembu yang memang lembut dan mempunyai sedikit lemak. Secara ringkasnya, daging tersebut diperap dengan sos tiram, bawang putih, gula perang, garam dan lada sulah. Ada yang suka bakar dengan melumur pelbagai rempah ala ala steak. Tak kisah yang mana pun, yang penting ianya sedap di selera masing masing.

So that’s going to wrap this up for this special food daging bakar ala harimau menangis recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk membuat pemeriksaan berkala dengan doktor anda.