Cucur Roti Gardenia
Cucur Roti Gardenia

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti anda akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu aja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan penuh kasih sayang. Ibu juga menunjukkan rasa cinta mereka melalui hidangan yang itu masak dan kek yang mereka bakar.

Cucur Roti Gardenia Adakah istilah seperti makanan selesa? Santapan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan yang disediakan di rumah yang memberi mengecap kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia memiliki daya tarikan yang tidak dapat kamu tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

Enjoy your local restaurant favorites from the comfort of your own home. The food you want, when you want it. Free UK Delivery on Eligible Orders Cucur Roti Gardenia Shud Kota Bharu. Hari ni nak share dengan u all cucur roti gardenia. ehehhe.

To get started with this recipe, we must prepare a few ingredients. You can have cucur roti gardenia using 12 ingredients and 4 steps. Here is how you cook it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Cucur Roti Gardenia:
  1. Sediakan 5 keping roti - buang kulit tepi
  2. Prepare 2 biji bawang merah (potong dadu)
  3. Sediakan 1 biji cili merah (hiris)
  4. Get 2 biji telur ayam
  5. Ambil 2 sudu besar tepung gandum
  6. Prepare Soda bikarbonat
  7. Prepare Serbuk penaik
  8. Ambil Daun sup & daun bawang (daun bawang takde, skip)
  9. Ambil Ikan bilis (tumbuk) - ikut suka banyak mana
  10. Get 1/2 sudu kecil serbuk kunyit (tamau letak pun takpe)
  11. Get Garam
  12. Ambil Air sejuk

Senang je, untuk bekalan anak ke sekolah atau minum petang pun boleh buat. Dekat rumah saya biasanya kalau beli roti gardenia yang besar tu, memang sekejap je habis. Kalau mama masak mee goreng, dia langsung tak layan. Nak tahu caranya jom cuba resipi yang dikongsikan oleh puan Mas Cotek.

Penyediaan untuk memasak Cucur Roti Gardenia:
  1. Sediakan bahan.
  2. Masukkan roti + semua bahan + air sejuk (sikit demi sedikit).
  3. Gaul & masuk peti. Rest jap before goreng.
  4. Goreng & siap! Cucur roti gardenia.

Kalau mama masak mee goreng, dia langsung tak layan. Nak tahu caranya jom cuba resipi yang dikongsikan oleh puan Mas Cotek. Resipi yang cukup simple tapi sedap. Boleh cuba untuk minum petang nanti. CEKODOK ROTI GARDENIA.byk sgt aih iklan lalu lalang,lambat opah nk bersarapan.yesss!!! kasi […] Kadang-kadang pening juga nak habiskan baki stok roti yang kita ada.

So that’s going to wrap this up with this exceptional food cucur roti gardenia recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan di atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk memproduksi pemeriksaan berkala dengan doktor anda.