Ayam Berempah Air Fryer
Ayam Berempah Air Fryer

Makanan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan padat kasih sayang. Ibu juga menunjukkan rasa cinta mereka melalui hidangan yang itu masak dan kek yang mereka bakar.

Ayam Berempah Air Fryer Adakah istilah seperti makanan selesa? Santapan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan dengan disediakan di rumah yang memberi mengecap kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia mempunyai daya tarikan yang tidak dapat kamu tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

This is an extremely delicious chicken dish full of aromatic spices. Anda suka makan ayam goreng berempah? Bagaimana kalau anda bakar ayam berempah anda menggunakan air fryer? Mari saya kongsikan resepi cara membuat ayam.

To begin with this recipe, we must prepare a few components. You can cook ayam berempah air fryer using 14 ingredients and 4 steps. Here is how you cook that.

Bahan Bahan yang Diperlukan Ayam Berempah Air Fryer:
  1. Sediakan 10 ketul ayam
  2. Sediakan Bahan Kisar :
  3. Get 4 biji bawang merah
  4. Prepare 3 ulas bawang putih
  5. Get 1 inci halia
  6. Ambil 3 batang serai
  7. Get 1 sudu teh serbuk kunyit
  8. Get 2 tangkai daun kari
  9. Ambil 1 sudu teh serbuk kari
  10. Sediakan 1/2 sudu teh jintan manis
  11. Get 2 sudu teh garam
  12. Get 2 sudu teh gula
  13. Sediakan 1/2 cawan air
  14. Sediakan 2 sudu besar minyak masak

Tak sia-sia woo beli air fryer, Alhamdulillah, rezeki kurniaan Allah swt. Selalunya ayam berempah ni memang goreng kan. Kali ni hakak cuba masak gunakan air fryer pulak 😬. Jimat masa dan tenaga gitu🤭 Setelah perap, sediakan air fryer.

Penyediaan untuk memasak Ayam Berempah Air Fryer:
  1. Semua bahan kisar dicampurkan dan dikisar halus.
  2. Kemudian perapkan dengan ayam. Untuk hasil yang lebih sedap hakak perap semalaman. Tapi kalau korang nak cepat. Perap dalam 30minit pun ok dah.
  3. Letakkan ayam di dalam tray air fryer. Bakar pada suhu 180darjah celcius selama 20minit pertama. Terbalikkan ayam dan bakar lagi selama 15minit.
  4. Sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba 🥰

Kali ni hakak cuba masak gunakan air fryer pulak 😬. Jimat masa dan tenaga gitu🤭 Setelah perap, sediakan air fryer. Dan kemudian masukkan ayam ke dalam air fryer, jangan letak penuh sangat, nanti susah pulak nak masak sebab bertimpa-timpa kan. Macam Sis guna seekor ayam, jadi Sis masak dua kali. Chicken fingers (bukan jari atau cakar ayam beneran) yang dimasak dengan air fryer adalah cara mudah untuk menyiapkan camilan, hidangan pembuka, atau makan malam yang cepat dan mudah.

So that’s going to wrap this up with this special food ayam berempah air fryer recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah makanan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa anda harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk memproduksi pemeriksaan berkala dengan doktor anda.