Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja
#phopbylinimohd
#batch18
Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18

Makanan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti anda akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan padat kasih sayang. Ibu juga menunjukkan rasa cinta mereka melalui hidangan yang itu masak dan kek yang mereka bakar.

Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18 Adakah istilah seperti makanan selesa? Santapan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan yang disediakan di rumah yang memberi mereguk kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia memiliki daya tarikan yang tidak dapat anda tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

Ok gaiss.siapa suka bawak bekal ke tempat kerja atau tapaukan untuk suami?. Kadang mesti kalut nak masak pagi-pagi tu. Kadang boring asyik menu sama je kan. Ok dekat bawah ni ada resepi ayam.

To begin with this recipe, we have to prepare a few ingredients. You can have ayam goreng berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18 using 12 ingredients and 5 steps. Here is how you can achieve that.

Bahan Bahan yang Diperlukan Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja

#phopbylinimohd #batch18:

  1. Ambil 12 ketul ayam
  2. Get 5 batang serai
  3. Prepare 3 inci halia
  4. Ambil 1 biji bawang besar
  5. Ambil 1 labu bawang putih
  6. Ambil 2 inci kunyit
  7. Sediakan 2 sudu makan madu
  8. Sediakan 1 sudu makan garam
  9. Prepare 2 sudu makan rempah kari
  10. Prepare 2 sudu makan sos tiram
  11. Ambil 1 sudu makan jintan manis
  12. Ambil 2 tangkai daun kari(terpulang)

Tak tahu nak bawa apa tu pun satu hal. Padahal boleh je bawa apa-apa yang boleh dimakan kan. Kemudian gaulkan ayam tadi ke dalam serbuk kari sehingga semuanya terkena rempah. Kaedah ini untuk mendapatkan ayam goreng yang rangup tapi berjus didalam.

Cara-cara untuk memasak Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja

#phopbylinimohd #batch18:

  1. Sediakan bahan-bahan perapan ayam
  2. Blender bawang merah,putih dan halia. Tumbuk kasar jintan manis,serai dan lengkuas. Manakala lengkuas hendaklah diperah airnya terlebih dahulu untuk dapatkan hampas sahaja.
  3. Masukkan kesemua bahan kedalam bekas berisi ayam.
  4. Gaulkan ayam sehingga sebati dan perap selama 2 jam keatas. Simpan didalam peti sejuk.
  5. Kemudian ayam yang telah diperap kita masak atas api tanpa air. Masak sehingga air perapan dari ayam tadi kering atau sampai ayam separuh masak. Jadi ayam yang dah dimasak kita boleh simpan dalam peti untuk buat stok bekal ditempat keje selama 3 hari..Jika nak menggoreng hanya perlu goreng sekejap sahaja dengan api kuat untuk dapatkan kerangupan diluar dan lembut di dalam. Goreng bersama dengan daun kari jika ada.Perghh wangi..Selamat Mencuba😘🥰

Kemudian gaulkan ayam tadi ke dalam serbuk kari sehingga semuanya terkena rempah. Kaedah ini untuk mendapatkan ayam goreng yang rangup tapi berjus didalam. Untuk dapatkan serat yang garing, bila dah siap goreng semua ayam, ambilserdak-serdak yang tinggal dan goreng dengan api sederhana. Kisar semua bahan yang perlu dikisar. Panaskan minyak yang banyak dengan api besar.

So that’s going to wrap it up for this exceptional food ayam goreng berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18 recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah makanan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa anda harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk membuat pemeriksaan berkala dengan doktor anda.