Poket Ajaib Ayam Bakar
Poket Ajaib Ayam Bakar

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan padat kasih sayang. Ibu juga menunjukkan rasa cinta mereka melalui hidangan yang tersebut masak dan kek yang mereka bakar.

Poket Ajaib Ayam Bakar Aznie Khasri Ipoh, Perak. #poketajaib Terpanggil untuk menerima cabaran bonus kali ini yang bertemakan POKET AJAIB, waaaaa suka sangat. Aznie belum pernah lagi buat ni jadi cabaran ni memang Aznie suka sangat-sangat. Nak buat ni tak susah sebenarnya. Cuma inti kat dalam je kita boleh pelbagaikan ikut citarasa.

Poket Ajaib Ayam Bakar Makanan selesa di rumah mungkin termasuk sup ayam sayur, kentang tumbuk dengan daging asap & bawang, ayam goreng renyah dengan kuah, dan gelatin. Terdapat banyak makanan leluasa di luar sana dan makanan yang disebutkan sebelumnya adalah beberapa hidangan dengan sering dimasak di rumah. Sup mandung sayur paling sesuai ketika bersalji. Dibanding baunya yang indah hingga rasanya yang luar biasa, sup ayam sayur adalah salah satu makanan keselesaan yang indah terutama pada hari-hari sejuk.

To get started with this particular recipe, we must first prepare a few ingredients. You can have poket ajaib ayam bakar using 20 ingredients and 9 steps. Here is how you can achieve that.

Bahan Bahan yang Diperlukan Poket Ajaib Ayam Bakar:
  1. Sediakan Untuk Perapan Ayam (gaul semua hingga sebati)
  2. Prepare 2 keping dada ayam (cucuk dengan garfu supaya bahan meresap)
  3. Sediakan 2 sudu sos cili
  4. Sediakan 2 sudu sos tomato
  5. Prepare 2 sudu sos tiram
  6. Prepare 2 sudu sos lada hitam
  7. Get secubit garam
  8. Get Bahan Salutan
  9. Prepare 12 keping roti tawar (Gardenia)
  10. Sediakan 2 biji telur
  11. Sediakan Secubit garam
  12. Ambil 1/2 cawan serbuk roti
  13. Ambil Bahan Pelengkap
  14. Sediakan 3 keping cheese slide (potong dua- serong)
  15. Get 4 helai salad
  16. Sediakan 1/4 biji timun
  17. Get 1 biji tomato
  18. Get 1/3 cawan sos cili (bubuh dalam piping bag)
  19. Prepare 1/3 cawan sos lada hitam (bubuh dalam piping bag)
  20. Get 1/3 cawan mayonis (bubuh dalam piping bag)

So memang kita keluarkan apa yang ada dekat dapur dan masukkan segala benda yang ada mengikut citarasa tekak😂 kebetulan hari ni banyak urusan dekat luar so buat lebih. Menu mesti di sediakan berbuka puasa, bukan bulan puasa pun selalu saya sediakan. Boleh juga bakar guna kuali ajaib. Big GiveAway by Cikgu Fizi, Fizgraphic, EmasPutih, Duniashida & AimanCool.

Cara-cara untuk memasak Poket Ajaib Ayam Bakar:
  1. Cucuk isi ayam dengan garfu. Kemudian gaulkan dengan bahan perapan. Biarkan selama 1-2 jam
  2. Sementara tu kira buat roti dia dulu. Ambil 2 keping roti kemudian kita roll bagi ia nipis dan melekat.
  3. Ambil acuan bulat dan tekap diatasnya. Buat la berapa keping pun yang kita nak. Aznie buat dapat 6 keping tadi.
  4. Bakar ayam hingga ia masak. Aznie bakar dalam pemanggang ajaib je.
  5. Didalam kuali sebelah kita goreng roti pulak ye. Jimat masa. kacau telur & garam hingga sebati.
  6. Masukkan roti yang kita dah terap tadi kedalamnya. Kemudian salutkan dengan serbuk roti.
  7. Kemudian boleh la digoreng hingga kekuningan & angkat. Dah jadi roti poket kita👏
  8. Ok cara penyediaannya pula. kita gunting roti poket tadi kepada 2. kita bubuhkan salad juga cheese didalamnya. Tambah lagi timun juga tomato. Ok bubuh juga bahan utama kita ayam bakar tadi yang dah dipotong kecil. (suka betul siap ratah tadi🙈)
  9. Last sekali kita pipingkan sos cili, sos lada hitam juga mayonis. Siap untuk dihidangkan😍

Boleh juga bakar guna kuali ajaib. Big GiveAway by Cikgu Fizi, Fizgraphic, EmasPutih, Duniashida & AimanCool. Takpe cuti nanti balik minta mak masakkan guna pemanggang ni. Azie, this roast chicken looks so delicious! You are so right about office gossip and back-stabbing. masak apa bro

So that’s going to wrap it up for this exceptional food poket ajaib ayam bakar recipe. Walaupun beberapa makanan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa anda harus makan secara sederhana. Makanan di atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk memproduksi pemeriksaan berkala dengan doktor anda.