Roti Butter Bergula Rangup
Roti Butter Bergula Rangup

Makanan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu aja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan padat kasih sayang. Ibu juga menunjukkan rasa cinta mereka melalui hidangan yang tersebut masak dan kek yang mereka bakar.

Enjoy your local restaurant favorites from the comfort of your own home. The food you want, when you want it. Save Time and Do Groceries Online Now. Free UK Delivery on Eligible Orders!

Roti Butter Bergula Rangup Makanan selesa dalam rumah mungkin termasuk sup ayam daun, kentang tumbuk dengan daging asap dan bawang, ayam goreng renyah dengan kuah, dan gelatin. Terdapat banyak makanan leluasa di luar sana dan makanan dengan disebutkan sebelumnya adalah beberapa hidangan dengan sering dimasak di rumah. Sup ayam sayur paling sesuai ketika bersalji. Dari baunya yang indah hingga rasanya yang luar biasa, sup ayam sayur ialah salah satu makanan keselesaan yang menawan terutama pada hari-hari sejuk.

To begin with this particular recipe, we must prepare a few ingredients. You can have roti butter bergula rangup using 3 ingredients and 3 steps. Here is how you cook that.

Bahan Bahan yang Diperlukan Roti Butter Bergula Rangup:
  1. Sediakan 8 keping roti gardenia
  2. Sediakan 4 sudu besar butter atau marjerin (saya guna ANCHOR spreadable)
  3. Sediakan 5-6 sudu besar gula pasir

Bila mama bakar ni macam pirahna. Kan sayang kalau dibiarkan expired atau buang. Roti keluar oven, semua pakat ambil dan makan. Seronok pula tengok anak-anak dan suami maka.

Cara-cara untuk memasak Roti Butter Bergula Rangup:
  1. Sapu butter dan taburkan gula hingga rata seluruh roti. Saya letak gula lebih sikit nanti dah masak lagi sedap bila makan rasa manis2.
  2. Potong 4 roti tersebut. Susun dalam tray dan bakar dalam air fryer dengan suhu 160°C selama 5 minit. Kemudian keluarkan dan balikkan semua roti tu. Bakar lagi selama 2 minit sahaja bagi garing sikit.
  3. Bila dah masak keluarkan dan biar sejuk sekejap. Simpan dalam bekas kedap udara dan boleh di makan sambil sambil tengok tv dengan keluarga atau berehat di petang hari. Tiada lagi pembaziran roti jika tak habis di makan. SELAMAT MENCUBA! 😍

Roti keluar oven, semua pakat ambil dan makan. Seronok pula tengok anak-anak dan suami maka. Hari ni saya nak kongsikan resepi kegemaran kami iaitu udang butter cereal. Sebelum ni saya pernah kongsikan resepi udang butter yang dihidangkan bersama sarang telur. Secara asasnya, resepi ni hampir sama, cuma udang butter.

So that’s going to wrap this up with this special food roti butter bergula rangup recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk membuat pemeriksaan berkala dengan doktor anda.