Macaroni bakar
Macaroni bakar

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan penuh kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mereguk cinta mereka melalui hidangan yang tersebut masak dan kek yang mereka bakar.

Baru tambah masuk daging cincang dan juga lobak merah. Kacau sekejap tambah sedikit air untuk biarkan daging empuk. Jom praktikkan Resepi Makaroni Bakar mudah ini. Untuk membuat Makaroni bakar dan keju, sebenarnya tidak perlu dirumitkan dengan lapisan bahan yang pelbagai semata-mata untuk menjadikan ianya makanan yang memuaskan jiwa anda.

Macaroni bakar Makanan selesa di rumah mungkin termasuk sup ayam sayur, kentang tumbuk dengan daging asap serta bawang, ayam goreng renyah dengan kuah, dan gelatin. Terdapat banyak makanan selesa di luar sana dan makanan yang disebutkan sebelumnya adalah beberapa hidangan yang sering dimasak di rumah. Sup mandung sayur paling sesuai ketika bersalji. Dibanding baunya yang indah hingga rasanya yang luar biasa, sup ayam sayur ialah salah satu makanan keselesaan yang menawan terutama pada hari-hari sejuk.

To begin with this particular recipe, we have to first prepare a few ingredients. You can have macaroni bakar using 16 ingredients and 5 steps. Here is how you can achieve that.

Bahan Bahan yang Diperlukan Macaroni bakar:
  1. Get 2 cwn Macaroni (direbus)
  2. Get 300 gm Daging kisar
  3. Get 1 biji Bawang Holland (potong dadu)
  4. Prepare 3 ulas Bawang putih (cincang halus)
  5. Get 1 biji Kentang (dipotong dadu)
  6. Sediakan 1 ketol Kiub Ayam
  7. Get 2 sdb Serbok kari
  8. Ambil 1/2 cwn Susu segar
  9. Prepare 4 biji Telor
  10. Ambil 2 sdb Gula
  11. Prepare 1 sdt Garam
  12. Ambil Cheese Monzzarella (lagi banyak lagi sedap)
  13. Get Sedikit air
  14. Sediakan Sedikit minyak masak
  15. Ambil Bahan hiasan :
  16. Sediakan Daun bawang, daun sup, cili besar, Sos cili dan mayonis

Nak sediakan satu-satu hidangan pada keluarga, kenalah pastikan hidangan tu sedap dan digemari. Antara hidangan yang senang nak dibuat adalah makaroni bakar. Apa kata sesekali kita buat makaroni goreng untuk hidangan seisi keluarga. Mesti mereka suka sebab makaroni goreng ni memang ramai yang suka.

Cara-cara untuk memasak Macaroni bakar:
  1. Macaroni direbus dan ditoskan air
  2. Tumiskan bawang merah bersama bawang putih hingga garing dan naik bau. Masukkan daging kisar kacau hingga garing sedikit. Masukkan kentang, serbok kari dan kiub ayam. Gaul rata. Masukkan sedikit air. Kemudian gula dan garam. Masak hingga kentang tadi empuk.
  3. Masukkan macaroni. Campur susu bersama telor. Kacau dan tuang ke dalam kuali. Gaul sekejap hingga sebati dengan api yang perlahan. Tutup api.
  4. Alaskan loyang 8x8 dengan baking paper. Tuang macaroni tadi separuh dalam loyang. Kemudian tabur cheese Monzzarella ke semua tempat. Ulang proses tadi kemudian tabur cheese menutup semua permukaan. Bakar suhu 160' selama 20min sehingga cheese cair.
  5. Bila macaroni dah sejuk keluarkan dari loyang. Masukkan sos cili dan mayonis ke dalam plastik. Gunting hujung dan paipkan berselang seli atas macaroni. Kemudian tabur daun bawang, daun sup dan cili.

Apa kata sesekali kita buat makaroni goreng untuk hidangan seisi keluarga. Mesti mereka suka sebab makaroni goreng ni memang ramai yang suka. Nasi Kandar Yang Hangpa Kena Try Kat Penang!. resepi makaroni bakar mudah dan sedappp Assalamualaikum w.b.t Akhirnya dapat juga ciksue update blog mengenai resepi ni.hehehe. dah masuk kali kedua ciksue buat makaroni bakar ni. kali kedua buat memang tak tengok resepi langsung.hahha. dah ingat dalam otak. Taburkan daun sup/bawang dan bawang goreng. Tapi takpe lah, kira boleh lah kan.

So that is going to wrap it up for this exceptional food macaroni bakar recipe. Walaupun beberapa makanan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk memproduksi pemeriksaan berkala dengan doktor anda.