Sup Ikan Merah
Sup Ikan Merah

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan maksimum kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mereguk cinta mereka melalui hidangan yang itu masak dan kek yang mereka bakar.

Hmm ramai nyer yang suka sup ikan, hmm nyum nyum nyum lebih lebih lagi sup ikan merah. Masakan saya hari ini sesuai dan boleh dihidangkan sebagai lauk dalam pantang bagi wanita yang berpantang selepas bersalin atau selepas mengalami keguguran. Bahannya memang mudah dan cara nak buat pun simple. Yang penting, tak ada bau hanyir dan memang bertambah berselera nak makan.

Sup Ikan Merah Makanan selesa dalam rumah mungkin termasuk sup ayam sayur, kentang tumbuk dengan daging asap serta bawang, ayam goreng renyah dengan kuah, dan gelatin. Terdapat banyak makanan lega di luar sana dan makanan yang disebutkan sebelumnya adalah beberapa hidangan dengan sering dimasak di rumah. Sup mandung sayur paling sesuai ketika bersalji. Dari baunya yang indah hingga rasanya yang luar biasa, sup ayam sayur adalah salah satu makanan keselesaan yang menawan terutama pada hari-hari sejuk.

To begin with this particular recipe, we have to first prepare a few ingredients. You can have sup ikan merah using 12 ingredients and 3 steps. Here is how you cook it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Sup Ikan Merah:
  1. Sediakan 3 potong ikan merah
  2. Prepare 4 ulas bawang putih
  3. Sediakan 1 biji bawang holland
  4. Ambil 1 ruas halia
  5. Ambil 2 sudu sos tiram
  6. Prepare 5 sekawan
  7. Ambil 1 biji tomato
  8. Prepare 2 biji kentang
  9. Get Daun sup
  10. Sediakan Garam secukup rasa
  11. Prepare Minyak utk tumis
  12. Prepare Air

Resepi Sup Ikan Merah (Sangat Sedap) resipi sup ikan merah Resepi Sup Ikan Merah. Renehkan ikan bersama air asam jawa sehingga masak. Sup Ikan Merah dengan Lobak Merah dan Pegaga Untuk Ibu Pantang ikan merah (basuh bersih dengan air asam jawa) • ketul halia • garam bukit • sudu besar serbuk lada hitam • biji bawang putih (dicincang halus) • mangkuk air • lobak merah (dihiris panjang) • mangkuk kecil pegaga Patut lah selalu nampak orang masak ikan merah ni buat sup lah, kari lah. Lepas ni selalu lah k.fiezz beli ikan merah ni buat sup. hehe.

Penyediaan untuk memasak Sup Ikan Merah:
  1. Tumbuk bawang putih & halia. Hiris bawang holland, potong tomato & kentang dadu
  2. Tumis bawang putih, halia bersama 5 sekawan sehingga garing, naik bau. Masuk sos tiram. Masukkan kentang & bawang holland. Masukkan air.. Biar mendidih.. Kentang empuk
  3. Masukkan ikan & tomato. Perasa dgn garam. Ikan empuk. Tutup api. Hidang & tabur daun sup

Sup Ikan Merah dengan Lobak Merah dan Pegaga Untuk Ibu Pantang ikan merah (basuh bersih dengan air asam jawa) • ketul halia • garam bukit • sudu besar serbuk lada hitam • biji bawang putih (dicincang halus) • mangkuk air • lobak merah (dihiris panjang) • mangkuk kecil pegaga Patut lah selalu nampak orang masak ikan merah ni buat sup lah, kari lah. Lepas ni selalu lah k.fiezz beli ikan merah ni buat sup. hehe. K.fiezz memang suka masakan jenis sup macam ni. Cuma sayangnya masa sahur, sup ikan merah ni dah basi. tak tahu lah pasal apa. Didihkan air secukupnya bersama sup bunjut ikan, bawang merah, bawang putih, halia yang dihiris, kayu manis, bunga lawang dan pelaga.

So that is going to wrap this up for this exceptional food sup ikan merah recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah makanan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk menghasilkan pemeriksaan berkala dengan doktor anda.