Talam Roti Butterscoth
Talam Roti Butterscoth

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu aja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan maksimum kasih sayang. Ibu juga menunjukkan rasa cinta mereka melalui hidangan yang tersebut masak dan kek yang mereka bakar.

Enjoy your local restaurant favorites from the comfort of your own home. The food you want, when you want it. Check Out our Selection & Order Now. Free UK Delivery on Eligible Orders!

Talam Roti Butterscoth Makanan selesa dalam rumah mungkin termasuk sup ayam sayur, kentang tumbuk dengan daging asap serta bawang, ayam goreng renyah dengan kuah, dan gelatin. Terdapat banyak makanan selesa di luar sana dan makanan dengan disebutkan sebelumnya adalah beberapa hidangan dengan sering dimasak di rumah. Sup ayam sayur paling sesuai ketika bersalji. Daripada baunya yang indah hingga rasanya yang luar biasa, sup ayam sayur ialah salah satu makanan keselesaan yang indah terutama pada hari-hari sejuk.

To begin with this recipe, we must first prepare a few components. You can cook talam roti butterscoth using 28 ingredients and 11 steps. Here is how you cook it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Talam Roti Butterscoth:
  1. Prepare Bahagian Bawah
  2. Prepare 13 keping roti putih gardenia- di carik2
  3. Sediakan ⬆️(guna 7 keping roti butterscoth + 6 keping roti putih biasa)
  4. Sediakan 2 biji telur
  5. Get 50 gm raisin
  6. Prepare 1/2 cwn gula halus
  7. Get 1/2 sk garam
  8. Prepare 150 ml santan pekat
  9. Sediakan 300 ml air
  10. Get 1/4 sk vanilla essen
  11. Prepare Bahagian Tengah
  12. Get 1/2 cwn tepung gandum
  13. Sediakan 1/2 cwn gula halus
  14. Prepare 1/2 sk garam
  15. Ambil 2 biji telur
  16. Prepare 100 ml santan pekat
  17. Prepare 300 ml air
  18. Sediakan sedikit pewarna hijau
  19. Prepare sedikit perisa pandan
  20. Get Bahagian Tengah
  21. Ambil 1/2 cwn tepung kastard
  22. Get 1/2 cwn gula halus
  23. Ambil 1/4 sk garam
  24. Sediakan 1/8 sk vanilla essence
  25. Sediakan 3 biji telur
  26. Ambil 100 ml santan pekat
  27. Sediakan 300 ml air
  28. Prepare sedikit pewarna kuning/oren (tak letak pun takpe)

Resepi ni Lujie Kredit to Yatiememories ya. Rasanya ita baru makan talam ni as a dessert kat kenduri kahwin minggu lalu. Kalau rajin nanti boleh lah cuba. Mempelajari cara membuat roti ban manis kaedah sponge dough.

Cara-cara untuk memasak Talam Roti Butterscoth:
  1. Untuk Lapisan Bawah - ~Satukan semua bahan-bahan dan rendamkan roti selama 30 minit (sehingga lembut)
  2. ~Masukkan dalam loyang 10x10x2"(Sapu minyak dulu sekeliling loyang dan alas plastik)
  3. ~Kukus selama 25 minit. - Apabila masak angkat dan cakar dengan garfu. - (Jika terdapat sedikit air di permukaannya, sendengkan loyang dan buangkan air guna sudu atau kertas tisu, pastu baru cakar2kan sedikit dan tuangkan adunan lapisan tengah)
  4. Untuk Lapisan tengah - ~Satukan semua bahan2, kacau rata dan tapis ke dalam periuk.
  5. ~Masak hingga naik wap, guna api sederhana je. Masa ni sentiasa kacau guna whisk je…jngn terlalu pekat atau terlalu cair, adunan seolah2 susu pekat je.
  6. ~Tuang ke atas lapisan bawah dan kukus selama 25 minit (Apabila masak, cakar dengan garfu)
  7. Untuk Lapisan atas - ~Ikut seperti lapisan tengah. Satukan semua bahan2 dan tapiskan.
  8. ~Masak jangan terlalu pekat & jangan terlalu cair. Guna api sederhana dan sentiasa di kacau supaya tak berketul2.
  9. ~Tuang adunan ke atas lapisan tengah dan kukus selama 25 minit.
  10. ~Sentiasa lap tutup pengukus. Saya lap setiap 5 minit, permukaan kuih kelihatan rata dan licin.
  11. ~Setelah masak, angkat dan sejukkan. Bila dah sejuk bolehlah di potong guna pisau plastik.

Kalau rajin nanti boleh lah cuba. Mempelajari cara membuat roti ban manis kaedah sponge dough. Black Forest Cake, Bluebery Cake, Pecan Butterscoth dan Fudge Brownies. Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube. Cm taburkan juga dengan coklat cip (resipi asal guna kismis).

So that is going to wrap this up with this special food talam roti butterscoth recipe. Walaupun beberapa makanan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa anda harus makan secara sederhana. Makanan di atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk memproduksi pemeriksaan berkala dengan doktor anda.