Tauhu Begedil Mabeles
Tauhu Begedil Mabeles

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti anda akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan padat kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mengecap cinta mereka melalui hidangan yang itu masak dan kek yang mereka bakar.

Tauhu Begedil Mabeles Adakah istilah seperti makanan selesa? Makanan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan dengan disediakan di rumah yang memberi rasa kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia mempunyai daya tarikan yang tidak dapat anda tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

Huge Selection on Second Hand Books. Masa cuti baru ni adik buat kt kg. Maklum la ramai orang jadi pakat rasa sikit sorang. Tauhu Begedil ni klu beli memang tak puas makan.

To get started with this particular recipe, we have to first prepare a few components. You can cook tauhu begedil mabeles using 13 ingredients and 7 steps. Here is how you cook that.

Bahan Bahan yang Diperlukan Tauhu Begedil Mabeles:
  1. Sediakan 6 biji Kentang
  2. Prepare Sepokok daun sup
  3. Ambil Sepokok daun bawang
  4. Prepare 5 biji bawang merah
  5. Get 1 ulas bawang putih
  6. Ambil 1/2 biji bawang besar
  7. Get 200 gram daging @ayam cincang
  8. Get 1 sudu kecil Lada sulah
  9. Get 1 sudu kecil garam
  10. Ambil 1 sudu besar serbuk perasa
  11. Ambil Minyak untuk menggoreng
  12. Get 2 biji telur
  13. Sediakan Tauhu goreng satu plastik

Resepi tauhu bergedil yang pernah viral di media sosial. Ini cara saya buat bergedil iaitu dengan menggoreng kentang sebelum dikisarkan. Disini cikgu kongsikan cara-cara buat tauhu begedil yang viral tu. Sangat berbaloi buat sendiri, puas makan.

Cara-cara untuk memasak Tauhu Begedil Mabeles:
  1. Kentang di potong kecil dan digoreng
  2. Bawang kecil dimayang dan digoreng
  3. Sambil goreng Kentang tu bolehla hiris daun bawang dan daun sup. Ketepikan. Selepas itu, tumis bawang besar dan bawang putih seulas dan masak kan dgn ayam cincang sehingga masak
  4. Dah siap tumis ayam boleh ketepikan. Masa ni bolehla tumbuk Kentang dengan lesung
  5. Dah siap tumbuk lumat bolehla campur semua ya dalam satu bekas.masukkan daun sup, daun bawang, bawang goreng, daging ayam yang telah dimasak, serbuk perasa, garam dan inti tauhu goreng. Nak letak boleh xnak letak pun xpe.
  6. Tauhu goreng tu jgn lupa gunting bentuk tambah. Dan keluar kan isi. Masukkan dalam bekas Kentang tadi. Gaulkan sampai sekata dan bulat2 kn. Lepas tu sumbat dalam tauhu yg dah digunting tadi. Sumbat sampai penuh yer..
  7. Dah siap sumbat jadila cmni. Ni x goreng lg. Sebab siap lewat mlm dah. Kita letak dalam frozen dlu Esok2 baru goreng 🤭. Utk mlm ni. Goreng sikit je untuk test rasa 😋😋😋. Nnt nak goreng. Celup je dalam telur dan goreng. Kejap je lah masak sal inti memang dah masak.

Disini cikgu kongsikan cara-cara buat tauhu begedil yang viral tu. Sangat berbaloi buat sendiri, puas makan. Resipi Step By Step Bergedil Tauhu. Salah satu cara untuk menikmati tauhu secara lebih sedap dan enak. Anda anak-anak tak suka tauhu, menu ni pasti mengubah persepsi mereka. tengok sahaja pun dah terasa kenikmatannya.

So that’s going to wrap it up for this exceptional food tauhu begedil mabeles recipe. Walaupun beberapa makanan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan di atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk memproduksi pemeriksaan berkala dengan doktor anda.