Tauhu Begedil Udang
Tauhu Begedil Udang

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan padat kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mereguk cinta mereka melalui hidangan yang itu masak dan kek yang mereka bakar.

Tauhu Begedil Udang Adakah istilah seperti makanan selesa? Makanan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan dengan disediakan di rumah yang memberi mengecap kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia memiliki daya tarikan yang tidak dapat kamu tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

So untuk video kali ini, aku makan Tauhu Bergedil yang inti macam macam ada Tomyam, Cendawan, Breadcrumb Udang! gila, tak terfikir aku cemana dorang boleh tambah lain dari biasa, selalukan Ayam. Kali ni akak tukar intinya kepada udang. Sangat sedap dan dah mula di jual. Teringin nak mencuba resepi tauhu begedil yang lengkap isinya dengan lauk kegemaran lepas tu cicah pula dengan sambal kicap.

To begin with this particular recipe, we have to first prepare a few ingredients. You can cook tauhu begedil udang using 10 ingredients and 5 steps. Here is how you can achieve it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Tauhu Begedil Udang:
  1. Sediakan 3 biji kentang
  2. Get 15 ekor udang size sederhana
  3. Get daun sup
  4. Ambil bawang goreng
  5. Sediakan 1 sudu kecil lada sulah
  6. Sediakan 1 sudu kecil garam
  7. Prepare minyak
  8. Prepare 10 biji tauhu 'pok'
  9. Get serbuk roti
  10. Sediakan 1 biji telor

Rata-rata, ramai yang dah cuba memang kata sedap. Resepi tauhu bergedil ini juga boleh digantikan dengan ayam, udang dan sebagainya mengikut citarasa masing-masing. Ok jom tengok cara penyediaan tauhu bergedil yang best ni. Lepas tu jom la subscribe YouTube Channel kami ye.

Penyediaan untuk memasak Tauhu Begedil Udang:
  1. Bahan-bahan inti. Kentang di hiris nipis dan di goreng. ketepikan. 5 ekor udang buang kulit, di goreng dan di cincang halus. Campurkan kedua-duanya di dalam satu bekas. (10 ekor udang lagi hanya di buang kepala sahaja tidak perlu di goreng)
  2. Daun sup di potong halus. Campurkan kedalam inti kentang tadi bersama dengan bawang goreng. Gaul rata kesemuanya. Masukkan garam dan lada sulah.
  3. Tauhu di belah 4. Sumbatkan inti kentang tadi ke dalam tauhu. Cucukkan udang. Seekor udang untuk 1 biji tauhu. Kemudian celupkan ke dalam telur yang di kocok terlebih dahulu. Kemudian salutkan dengan serbuk roti.
  4. Tuang minyak ke dalam kuali. Gorengkan tauhu yang telah di sumbat tadi hingga garing. Balik-balik kesemua bahagian agar semuanya masak rata. Angkat dan toskan.
  5. Sedap di makan panas-panas bersama dengan sos cili yang di campurkan dengan perahan limau atau mayonis.

Ok jom tengok cara penyediaan tauhu bergedil yang best ni. Lepas tu jom la subscribe YouTube Channel kami ye. Tauhu begedil menggunakan tauhu kering dan intinya pula seakan-akan begedil (kentang lenyek yang dimasak bersama isi ayam atau daging). Rata-rata, ramai yang dah cuba memang kata sedap. Bayangkan sajalah, bila digigit tu rasa rangup di luar, bila dikunyah pula empuk dan lembut di dalam.

So that is going to wrap this up with this exceptional food tauhu begedil udang recipe. Walaupun beberapa makanan yang disebutkan di atas adalah makanan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk menghasilkan pemeriksaan berkala dengan doktor anda.