Tauhu Begedil
Tauhu Begedil

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan maksimum kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mengecap cinta mereka melalui hidangan yang itu masak dan kek yang mereka bakar.

Pay Less For A Beautiful Paving Stone & Service. Finding You The Best Deals In The HighStreet And Online! Resepi tauhu bergedil yang pernah viral di media sosial. Ini cara saya buat bergedil iaitu dengan menggoreng kentang sebelum dikisarkan.

Tauhu Begedil Makanan selesa di rumah mungkin termasuk sup ayam sayur, kentang tumbuk dengan daging asap serta bawang, ayam goreng renyah dengan kuah, dan gelatin. Terdapat banyak makanan selesa di luar sana dan makanan dengan disebutkan sebelumnya adalah beberapa hidangan dengan sering dimasak di rumah. Sup mandung sayur paling sesuai ketika bersalji. Dari baunya yang indah hingga rasanya dengan luar biasa, sup ayam sayur ialah salah satu makanan keselesaan yang bagus terutama pada hari-hari sejuk.

To get started with this recipe, we have to first prepare a few components. You can have tauhu begedil using 12 ingredients and 5 steps. Here is how you can achieve that.

Bahan Bahan yang Diperlukan Tauhu Begedil:
  1. Get Sebungkus tauhu kering
  2. Get 2 biji kentang
  3. Prepare Daun sup / bawang
  4. Get Lobak
  5. Prepare Isi ayam atau daging (potong kecil┬▓)
  6. Sediakan 1 biji telur
  7. Sediakan Serbuk ada hitam
  8. Ambil Untuk sos
  9. Prepare Cili padi (ikut suka korang nak pedas ke sedang┬▓)
  10. Sediakan Kicap pekat
  11. Prepare Gula / garam
  12. Sediakan Sos cili

When cooked right, it has the perfect crunch and fluffiness. YAMESUSHI Image via @yamesushimy (Instagram) Image via @yamesushimy (Instagram) Image via Kimm Wong. Kali pertama buat tauhu BEGEDIL viral ni sedap rupanya patutlah viral , ramai orang jual tauhu BEGEDIL viral ni tapi mahal la nak jimat korang kena buat send. Tauhu begedil menggunakan tauhu kering dan intinya pula seakan-akan begedil (kentang lenyek yang dimasak bersama isi ayam atau daging).

Cara-cara untuk memasak Tauhu Begedil:
  1. Rebus kentang. Untuk cepat proses memasak boleh potong kecil kentang.
  2. Lenyek kentang yang di rebus dan masukkan daun sup atau bawang, lobak, isi ayam atau daging kemudian serbuk lada hitam dan perasakan ikut selera memasing ye.
  3. Buat lubang atas tauhu kering (Saya gunting buat X­čść) Keluar kan isinya. Kemudian masukkan kentang tadi.
  4. Salutkan dengan telur kemudian goreng hingga kekuningan.
  5. Untuk sosnya goreng cili padi kemudian tumbuk atau nak biar seketul┬▓ pun boleh je. Kemudian masukkan kicap, sos cili dan perasakan ikut kesukaan memasing. Siap!

Kali pertama buat tauhu BEGEDIL viral ni sedap rupanya patutlah viral , ramai orang jual tauhu BEGEDIL viral ni tapi mahal la nak jimat korang kena buat send. Tauhu begedil menggunakan tauhu kering dan intinya pula seakan-akan begedil (kentang lenyek yang dimasak bersama isi ayam atau daging). Rata-rata, ramai yang dah cuba memang kata sedap. Bayangkan sajalah, bila digigit tu rasa rangup di luar, bila dikunyah pula empuk dan lembut di dalam. Makin syok pula bila dicicah dengan sos yang sedap.

So that’s going to wrap it up with this special food tauhu begedil recipe. Walaupun beberapa makanan yang disebutkan di atas adalah makanan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa anda harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk membuat pemeriksaan berkala dengan doktor anda.