Kuey teow Goreng Bawang Putih
Kuey teow Goreng Bawang Putih

Makanan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu aja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan penuh kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mengecap cinta mereka melalui hidangan yang mereka masak dan kek yang mereka bakar.

Save Time and Do Groceries Online Now. Free UK Delivery on Eligible Orders! Buang tangkai dan belah hujung cili padi. Anyway nak share kuey teow goreng putih ni yang cukup mudah nak membuatnya.

Kuey teow Goreng Bawang Putih Makanan selesa di rumah mungkin termasuk sup ayam daun, kentang tumbuk dengan daging asap & bawang, ayam goreng renyah dengan kuah, dan gelatin. Terdapat banyak makanan leluasa di luar sana dan makanan dengan disebutkan sebelumnya adalah beberapa hidangan dengan sering dimasak di rumah. Sup mandung sayur paling sesuai ketika bersalji. Daripada baunya yang indah hingga rasanya yang luar biasa, sup ayam sayur ialah salah satu makanan keselesaan yang bagus terutama pada hari-hari sejuk.

To get started with this particular recipe, we have to first prepare a few ingredients. You can have kuey teow goreng bawang putih using 10 ingredients and 6 steps. Here is how you can achieve it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Kuey teow Goreng Bawang Putih:
  1. Prepare Koey teow halus 2 bungkus
  2. Get 7 ulas Bawang putih cincang
  3. Get Fishball 1 paket kecil
  4. Ambil 3 batang Fishcake
  5. Get Kicap lemak manis 3 sudu besar
  6. Prepare Kicap pekat 3.sudu besar
  7. Ambil Kicap cair 3 sudu besar
  8. Sediakan Sos oyster 3 sudu besar
  9. Ambil Minyak bijan 2 sudu besar
  10. Ambil Telur 4 biji

Cuma kebelakangan ini, saya bolehlah makan kuey teow goreng yang digoreng kering kering ala chinese style. Kalau yang basah macam char kuey teow tu memang saya tak suka. Tapi kali ni ita buat kuey teow goreng seafood, ita tak letak kerang letak udang dan sotong je. tak kisahlah nak letak apa-apa pun boleh ikut citarasa masing-masing. Kuey teow, pes dari thailand, serai, daun limau dan bawang.

Penyediaan untuk memasak Kuey teow Goreng Bawang Putih:
  1. Tumiskan cincangan bawang putih dalam sesenduk minyak sehingga kekuningan dan masukkan fishball dan Fishcake. Goreng sehingga garing sedikit
  2. Masukkan koey teow halus ke dalam kuali. Pastikan kuey teow dah dilerai2kan untuk memudahkan proses gorengan
  3. Selepas kueyteow sebati dengan bahan tumisan, pecahkan 4 biji telur dan biar keras seketika. Selepas itu pecah2kan telur tadi menjadi kepingan kecil.
  4. Campurkan semua bahan perasa : kicap lemak manis, kicap cair, kicap pekat, oyster.sauce dan minyak bijan di dalam mangkuk dan kacau sebati sebelum dituang ke dalam kuali
  5. Kacau rata kuey teow dan kicap sehingga masak rata. Kalau ada taugeh dan daun kuchai boleh dimasukkan. Sy kebetulan memang tak makan 2 jenis tu, jadinya tak letak lah ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†
  6. Dah siap boleh la dihidangkan. disebabkan kuey teow ini agak plain, makanya boleh makan dengan sambal kicap cili api atau potongan cili api. Resepi ni memang tak guna garam ye sebab kicap2 tu da bagi rasa

Tapi kali ni ita buat kuey teow goreng seafood, ita tak letak kerang letak udang dan sotong je. tak kisahlah nak letak apa-apa pun boleh ikut citarasa masing-masing. Kuey teow, pes dari thailand, serai, daun limau dan bawang. Korang boleh buat Kuey Teow Goreng, Kuey Teow Sup, Kuey Teow Ladna, Kuey Teow Hailam dan macam-macam lagilah asalkan boleh masuk ke dalam mulut dan melepasi tekak korang gitu. Haishh bercakap pasal Kuey Teow di bulan puasa ni agak menggugat iman jugak yer. Manakan tidak, biasanya kita melantak Kuey Teow ni malam-malam kat warung atau restoran-restoran untuk menikmatinya kan.

So that’s going to wrap this up for this special food kuey teow goreng bawang putih recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan di atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk menghasilkan pemeriksaan berkala dengan doktor anda.