Kek Batik Berkacang
Kek Batik Berkacang

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan penuh kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mengecap cinta mereka melalui hidangan yang itu masak dan kek yang mereka bakar.

Kek Batik Berkacang Adakah istilah seperti makanan selesa? Santapan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan dengan disediakan di rumah yang memberi mengecap kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia memiliki daya tarikan yang tidak dapat kamu tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

Check Out our Selection & Order Now. Free UK Delivery on Eligible Orders! Check Out Great Products On eBay. Resepi kek batik biskut marie, resepi kek batik yang sedap, resepi kek batik coklat, resepi kek batik simple, resepi kek batik cheese, resepi kek batik tanpa telur, resepi kek batik sarawak, resepi kek batik lembut, resepi kek batik vico, resepi kek batik sukatan cawan, resepi kek coklat, resepi kek batik, resepi kek buah, resepi kek cawan, resepi kek pisang, resepi.

To get started with this particular recipe, we have to first prepare a few components. You can cook kek batik berkacang using 10 ingredients and 5 steps. Here is how you cook that.

Bahan Bahan yang Diperlukan Kek Batik Berkacang:
  1. Ambil 300 gm biskut marie original
  2. Prepare 200 gm butter
  3. Ambil 150 gm susu pekat manis
  4. Get 100 ml susu full cream
  5. Get 100 gm serbuk koko
  6. Sediakan 200 gm milo
  7. Get Topping
  8. Prepare 50 gm coklat coin beryls
  9. Prepare 50 gm butter
  10. Prepare 50 gm aneka kekacang

Kacang tumbuk (selalunya guna kacang goreng yg sedang banyak di pasaran sbb tahun baru cina.ditumbuk) Susun biskut marie dan dilapiskan dengan bahan A tu dan ditaburkan kacang tumbuk setiap lapisan dan diulang sehingga stok (A) dan kacang tumbuk habis.sedia untuk. Beberapa minggu sudah.jiran saya menghulur satu bekas berisi kek batik. Memang lain dari yang biasa saya buat. Sedap juga sebab kaya dengan rasa kacang tanah.

Cara-cara untuk memasak Kek Batik Berkacang:
  1. Cairkan butter, masukkan susu pekat manis dan susu full cream- kacau hingga mendidih
  2. Masukkan milo dan serbuk koko -kacau sehingga sebati.
  3. Masukkan biskut marie, tutup api dan kacau sehingga semuanya bersalut
  4. Masukkan kedalam loyang dan tekapĀ² kan supaya padat..biarkan sejuk seketika
  5. Untuk bahagian atasnya, double boilkn coklat dan butter..hingga cair dan sebati..tuangkan ke atas kek batik tadi dan hiaskan dengan kekacang.

Memang lain dari yang biasa saya buat. Sedap juga sebab kaya dengan rasa kacang tanah. Disebabkan anak-anak turut menyukainya.saya pun keceklah resepi dari Kak Ida.jiran saya tu. Dua hari cuti rasa macam tak cukup.amboi tamak kan.hehe. Biasalah if weekend, ada je menda yang me nak buat.nak masak.

So that is going to wrap it up for this special food kek batik berkacang recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah makanan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan di atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk membuat pemeriksaan berkala dengan doktor anda.