Mini Kek Batik Milo
Mini Kek Batik Milo

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti anda akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu aja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan maksimum kasih sayang. Ibu juga menunjukkan rasa cinta mereka melalui hidangan yang tersebut masak dan kek yang mereka bakar.

Mini Kek Batik Milo Adakah istilah seperti makanan selesa? Santapan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan dengan disediakan di rumah yang memberi mereguk kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia mempunyai daya tarikan yang tidak dapat anda tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

selalu juga buat kek batik guna biskut marie n milo 🙂 Reply. fiza. Dh try byk adunan tapi yg ni cukup lemak n manisnya. Apabila telah cair, masukkan susu pekat. Resepi kek batik ada dua jenis kan.ada resepi kek batik yang guna telur ada jugak resepi yang tak guna telur.

To begin with this particular recipe, we must prepare a few ingredients. You can cook mini kek batik milo using 4 ingredients and 9 steps. Here is how you can achieve it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Mini Kek Batik Milo:
  1. Get Secawan Milo
  2. Prepare Setengah cawan susu pekat
  3. Sediakan 150 g Biskut Marie Tiger
  4. Ambil 1/3 Buttercup

Kek batik merupakan salah satu antara kek yang paling banyak menarik hati masyarakat Malaysia. Banyak ibu yang selalu mendapat permintaan daripada anak-anak di rumah untuk membuat kek batik. Bagaimana tidak, kek batik mempunyai rasa yang unik dan menarik. Satu Malaysia dan tahu dengan keistimewaan kek batik ini.

Cara-cara untuk memasak Mini Kek Batik Milo:
  1. Patah-patahkan Biskut Marie tu dulu. Patah 2 jer pun boleh
  2. Panaskan periuk anda. Saya guna periuk yang tak mudah melekat tu. Api dapur jangan besar sangat. Kawal api dapur anda
  3. Masukkan buttercup dalam periuk dan cairkan.
  4. Masukkan milo dan kacau sehingga cair dan sebati
  5. Masukkan susu pekat dan kacau sehingga sebati
  6. Masukkan Biskut Marie dan kacau sehingga sebati
  7. Sebati semua, tutup api dapur dan terus masukkan ke dalam bekas kecik atau container kecik (yang telah disapu buttercup supaya tak melekat) Jangan lambat buat kek batik ni
  8. Guna sarung tangan plastik dan tekan-tekan kek batik dalam bekas sehingga rata. Biarkan sekejap sehingga sejuk, baru boleh masukkan ke dalam peti ais. Selepas 2-3 jam, boleh dimakan ler tu
  9. Is doneeeeeeeeee. Senang jer tau. Tak payah buat seloyang besar kalau buat untuk sendiri. Kalau nak sedekah kat jiran, boleh ler buat besar2

Bagaimana tidak, kek batik mempunyai rasa yang unik dan menarik. Satu Malaysia dan tahu dengan keistimewaan kek batik ini. Ia adalah kek yang sangat senang untuk dibuat kerana hanya menggunakan biskut dan beberapa bahan lain. Istimewanya, kek batik biasanya tidak perlu dibakar dalam ketuhar. Ia juga tidak memerlukan peralatan istimewa seperti 'mixer' atau alatan membuat kek yang lain.

So that is going to wrap it up for this exceptional food mini kek batik milo recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah makanan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa anda harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk memproduksi pemeriksaan berkala dengan doktor anda.