👩‍🍳DESSERT : KEK BATIK LEMBUT DAN MUDAH
👩‍🍳DESSERT : KEK BATIK LEMBUT DAN MUDAH

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti anda akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu aja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan penuh kasih sayang. Ibu juga menunjukkan rasa cinta mereka melalui hidangan yang tersebut masak dan kek yang mereka bakar.

👩‍🍳DESSERT : KEK BATIK LEMBUT DAN MUDAH Adakah istilah seperti makanan selesa? Makanan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan dengan disediakan di rumah yang memberi mereguk kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia mempunyai daya tarikan yang tidak dapat kamu tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

Sementara adunan tersebut sejuk, anda boleh buat Choc Ganache dengan guna kaedah double boiler. Panaskan air dahulu, kemudian tuang satu sukatan cawan Whipping Cream ke dalam belas lain. Letakkan di atas air yang dipanaskan (kaedah double boiled). Disini saya kongsikan Resepi Kek Batik Yang Sedap dan Mudah.

To get started with this recipe, we must prepare a few ingredients. You can cook 👩‍🍳dessert : kek batik lembut dan mudah using 8 ingredients and 9 steps. Here is how you can achieve that.

Bahan Bahan yang Diperlukan 👩‍🍳DESSERT : KEK BATIK LEMBUT DAN MUDAH:
  1. Prepare 1 pek biskut marie 270-300g
  2. Get 1 cawan marjerin./ 250g butter
  3. Prepare 1/2 cawan serbuk koko
  4. Ambil 1/2 cawan serbuk milo
  5. Sediakan 1/2 cawan susu pekat
  6. Prepare 1/2 cawan susu cair
  7. Get 2 biji telur(pukul kembang)
  8. Ambil Plastik/kertas minyak

Nak beli , kadang-kadang dapat yang keras sebab tak cukup salutan coklat pada permukaan kek nya. Nasib baik lah ada Puan Nuralfilail, yang sudi memberikan cara buat kek batik A sampai Z,kalau anda mahukan. Untuk mengatasi masalah itu, kali ini kami bawakan kepada anda resepi kek batik lembut. Jadi, anda tidak perlu lagi risau kerana sekiranya anda mengikuti langkah - langkah yang disediakan, pastinya anda boleh hasilkan kek batik yang lembut dan melazatkan.

Cara-cara untuk memasak 👩‍🍳DESSERT : KEK BATIK LEMBUT DAN MUDAH:
  1. Patah2 kan biskut marie.kalau boleh kecik sikit ye.
  2. Sediakan bahan. Cairkan marjerin/butter dalam kuali non stick/kuali biasa pun boleh.
  3. Kemudian masukkan serbuk koko, serbuk milo, susu pekat, susu cair, dan telur
  4. Kacau sehingga didih dan pekat.. Masukkan biskut marie.. Kacau rata. Tutup api.
  5. Dalam bekas.. Alaskn dengan plastik supaya nanti dia senang keluar.. Kalau u ols tak alaskan plastik dalam bekas.. Pun boleh..
  6. Tuang dalam bekas yg beralas. Macam saya tuang dalam loyang sebab saya tak ada plastik. Hehe.. Kemudian, ratakan da tekan2 guna plastik atau kertas minyak. Supaya dia mampat dan rata.
  7. Kemudian.. Biarkan dia sejuk. Atau boleh masuk peti sejuk 1-3jam.
  8. Nak makan, boleh keluarkan dari peti 30 minit dulu baru potong ye.. Baru rasa nikmat lembut tu
  9. 💡NOTE : Saya memang masak atas api bskut marie dan coklat supaya coklat tu panas dan boleh melembutkan biskut dengan cepat. Haha.. Setengah orang dia tutup api kemudian tuang dalam bskut pun boleh juger.

Untuk mengatasi masalah itu, kali ini kami bawakan kepada anda resepi kek batik lembut. Jadi, anda tidak perlu lagi risau kerana sekiranya anda mengikuti langkah - langkah yang disediakan, pastinya anda boleh hasilkan kek batik yang lembut dan melazatkan. Korang suka makan kek batik tak? Saya dan anak-anak penggemar kek batik. Hari ini saya nak kongsikan salah satu lagi resepi kek batik iaitu kek batik vico yang menggunakan telur untuk mendapatkan hasil kek yang lembut dan sedap.

So that is going to wrap this up with this special food 👩‍🍳dessert : kek batik lembut dan mudah recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah makanan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk memproduksi pemeriksaan berkala dengan doktor anda.