Kek batik indulgence
Kek batik indulgence

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan padat kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mengecap cinta mereka melalui hidangan yang tersebut masak dan kek yang mereka bakar.

Check Out our Selection & Order Now. Free UK Delivery on Eligible Orders! Check Out Great Products On eBay. Selain dari kek batik indulgence ni, saya juga pernah kongsikan resepi kek batik cheese dan kek batik vico sebelum ni.

Kek batik indulgence Makanan selesa dalam rumah mungkin termasuk sup ayam sayur, kentang tumbuk dengan daging asap & bawang, ayam goreng renyah dengan kuah, dan gelatin. Terdapat banyak makanan lega di luar sana dan makanan dengan disebutkan sebelumnya adalah beberapa hidangan yang sering dimasak di rumah. Sup ayam sayur paling sesuai ketika bersalji. Dibanding baunya yang indah hingga rasanya yang luar biasa, sup ayam sayur ialah salah satu makanan keselesaan yang bagus terutama pada hari-hari sejuk.

To get started with this recipe, we must first prepare a few ingredients. You can cook kek batik indulgence using 11 ingredients and 11 steps. Here is how you can achieve it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Kek batik indulgence:
  1. Ambil 4 biji telur
  2. Ambil 2 cawan milo
  3. Sediakan 1 sudu kecil esen vanila
  4. Sediakan 150 gm butter
  5. Prepare 1 cawan susu pekat manis
  6. Get 3 sudu besar susu pekat manis
  7. Prepare 3 sudu besar gula
  8. Sediakan biskut marrie 250grm
  9. Sediakan cheese / whipping cream
  10. Sediakan 100 gm chocolat masakan
  11. Sediakan 250 grm choclat cadbury

Untuk kek batik, kali ni Che Nom sediakan tanpa telur. Bagi mak-mak yang suka makan dan buat kek, resipi Kek Batik Indulgence ini antara yang wajib di cuba. Rasanya cukup sedap, lembut dan tak keras malah ada tip untuk jadikan kek ini cantik kejadiannya ketika dipotong. Kek Batik Indulgence Melting Lembut, Sumpah Sedap Korang mesti teruja dengan nikmat Kek batik indulgence ni.

Penyediaan untuk memasak Kek batik indulgence:
  1. Putar/mixer 4 biji telur
  2. Kemudian masukkan 2 cawan milo dan 1 sudu esen vanila.. em kebetulan esen cukup2 je.. 😅
  3. Masukkan satu cawan susu pekat manis.. dan putar sebati..
  4. Panaskan kuali masukkan butter.. api biar kecil, masukkan adunan yg telah dimixerkan tadi..
  5. Kacau adunan hingga pekat dan likat..
  6. Setelah likat… masukkan biskut marrie yg telah dipatahkan dua atau patah empat.. dan gaul hingga sebati.
  7. Sediakan bekas.. untuk kita nak tekankan adunan hingga mampat.. dan sejukkan di peti sejuk seketika..
  8. Sementara itu buat topping.. keju.. keju ni khas nak buat whipping cream..letakkan 3 sudu besar pekat manis dan 3 sudu gula.. untuk nak dapatkan rasa manis keju… dan putar sehingga likat.
  9. Dah siap.. letakkan diatas kek batik.. dan sejukkan terlebih dahulu sehingga kenyal sebelum membuat topping choclat.
  10. Untuk topping seterusnya… panaskan pan secara double boiled.. masukkan choclat masakkan dan choclat cadbury.. gaul sehingga cair dan siap.untuk dituang ke lapisan atas.
  11. Erm….. dah sejukkan selama 5jam tu.. bolehlah hidang… nyum!!! 😋

Rasanya cukup sedap, lembut dan tak keras malah ada tip untuk jadikan kek ini cantik kejadiannya ketika dipotong. Kek Batik Indulgence Melting Lembut, Sumpah Sedap Korang mesti teruja dengan nikmat Kek batik indulgence ni. Bukan itu saja,lembut dan tak keras. Alhamdullilah akhirnya dapat siapkan KEK BATIK MARIE INDULGENCE, time mula-mula baca resepi Ya Allah renyahnya kek ni. Stress kejap tapi bila ingatkan request dari anak-anak try buat jugak.

So that’s going to wrap it up with this exceptional food kek batik indulgence recipe. Walaupun beberapa makanan yang disebutkan di atas adalah makanan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk membuat pemeriksaan berkala dengan doktor anda.