Donut/Bomboloni
Donut/Bomboloni

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti kamu akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan maksimum kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mereguk cinta mereka melalui hidangan yang itu masak dan kek yang mereka bakar.

Donut/Bomboloni Adakah istilah seperti makanan selesa? Makanan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan dengan disediakan di rumah yang memberi mereguk kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia mempunyai daya tarikan yang tidak dapat anda tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

To begin with this recipe, we must prepare a few ingredients. You can cook donut/bomboloni using 15 ingredients and 5 steps. Here is how you can achieve it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Donut/Bomboloni:
  1. Sediakan 500 gm tepung gandum high protein
  2. Sediakan 3 sudu besar gula kastor
  3. Ambil 1/2 sudu teh baking powder
  4. Ambil 1 sudu besar marjerin
  5. Sediakan 1 biji telur gred B
  6. Prepare 11 gm/1 paket yis mauripan
  7. Prepare 2 sudu besar susu tepung Nespray
  8. Sediakan 1 cawan susu segar
  9. Prepare 1/2 cawan air
  10. Prepare 1 sudu kecil ovalet
  11. Ambil Secubit garam
  12. Get Minyak untuk menggoreng terendam
  13. Ambil 1 sudu besar shortening
  14. Get Snow sugar secukup nya
  15. Prepare Nutella *jika hendak dibuat bomboloni
Penyediaan untuk memasak Donut/Bomboloni:
  1. Campur kesemua bahan. Uli guna tangan 20-25 minit. Kalau guna mixer 10 minit. Uli hingga elastik. Saya uli tangan je. Lenguh la juga tangan tu 🤭.
  2. Rehatkan doh selama 30 minit. Tumbuk buang angin. Timbang ikut suka, saya timbang 40gm. Tabur sedikit tepung pada dulang. Bentuk doh secara rounding. Biar doh naik sedikit tekan dengan telapak tangan dan tekap tengah-tengah nya dengan acuan bulat. Kalau nak buat bomboloni tekan sedikit dengan telapak tangan sahaja. Lupa pula nak snap gambar.
  3. Biarkan adunan naik lagi. Panaskan minyak dan shortening. Guna api kecil. Goreng donut cukup sekadar terbalikkan sekali sahaja. Jangan asyik dibalik-balik.
  4. Sejukkan donut dan boleh lah disalut dengan gula snow. Donut ni nampak sedikit kuning kerana pencahayaan waktu malam. Ye la kan sampai rumah tadi pun dah lewat.
  5. Jika ingin hendak dibuat bomboloni, cucuk dengan straw yang saiz besar tetapi jangan sampai tembus dan paipkan nutella di dalam nya.

So that’s going to wrap this up with this exceptional food donut/bomboloni recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan dalam atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk menghasilkan pemeriksaan berkala dengan doktor anda.