Siakap Stim Limau Nipis
Siakap Stim Limau Nipis

Santapan sebenar, baik dan lazat selalu disukai oleh banyak orang. Sekiranya anda bertanya apa makanan kegemaran anda, pasti anda akan menjawab makanan yang anda mahukan. Tetapi apa yang membuatkan anda mahukan makanan dan meminta lebih banyak? Adakah ia benar-benar sedap? Ya tentu saja, rasanya enak asalkan dilakukan dengan penuh kasih sayang. Ibu juga menunjukkan mereguk cinta mereka melalui hidangan yang mereka masak dan kek yang mereka bakar.

Siakap Stim Limau Nipis Adakah istilah seperti makanan selesa? Makanan keselesaan gaya rumah hanyalah makanan dengan disediakan di rumah yang memberi rasa kesejahteraan. Makanan ini pada dasarnya mengandungi gula atau karbohidrat tinggi. Ia mempunyai daya tarikan yang tidak dapat anda tolak. Ia mempunyai ciri-ciri untuk menghilangkan kesan psikologi negatif dan meningkatkan emosi atau perasaan positif.

Read Customer Reviews & Find Best Sellers. Resepi siakap stim limau ni memang mudah disediakan, orang bujang pun confirm boleh buat. Ia adalah salah satu hidangan yang sangat terkenal di negara jiran kita, Thailand. Selain rasa dan baunya yang menyelerakan, ia juga sihat sebab tak menggunakan setitik minyak pun tau!

To begin with this particular recipe, we must prepare a few ingredients. You can have siakap stim limau nipis using 10 ingredients and 3 steps. Here is how you can achieve it.

Bahan Bahan yang Diperlukan Siakap Stim Limau Nipis:
  1. Get 1 ekor ikan siakap
  2. Sediakan 1/2 cawan air
  3. Sediakan 6 biji bawang putih diketuk
  4. Sediakan 1 ketul Kiub ayam @1 sudu besar serbuk perasa
  5. Prepare 5 sudu besar Perahan air limau nipis
  6. Sediakan Ketumbar. Akar diketuk. Daun2 dipotong. Asingkan keduayer
  7. Get Gula 1 1/2 sudu besar (xberbukit)
  8. Prepare 1/2 sudu besar garam
  9. Sediakan 1 sudu besar sos ikan
  10. Ambil 4 biji cili padi. Potong kecil

Titik serai dan masukkan ke dalam perut ikan. Panaskan periuk kukusan, kukus ikan selama lebih kurang. Hiaskan dengan daun ketumbar + limau + cili merah. Selamat mencuba Sumber : Internet—–Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA.

Cara-cara untuk memasak Siakap Stim Limau Nipis:
  1. Masak kan ikan dengan air sahaja. Tutup yer selama 15 minit. Api sederhana.
  2. Sambil2 tunggu ikan tu. Satukan semua bahan lain.awang putih, cili padi, akar ketumbar, serbuk perasa gula, garam, & sos ikan. Cili tu saya sebiji je sy potong kecik2.. Yg baki tabur kemudian je atas ikan. Ada anak kecik nk makan xleh buat pedas 🤭. Masa ni bau wangi sangat bila air limau nipis bercampur dengan akar ketumbar tu. Jangan lupe ketuk yer. Xmasak lagi dah meleleh air liur🤣. Klu rasa nak kuah lebih boleh tambahkan air mengikut citarasa masing2.
  3. Lepas 15 minit tu bukak tudung lepastu siram je bahan2 yang kita satukan tadi. Tutup tudung dan tunggu lagi dlm 10 minit. Siap utk dihidang

Hiaskan dengan daun ketumbar + limau + cili merah. Selamat mencuba Sumber : Internet—–Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA. Masukkan daun limau yg dikoyak, halia dan serai yg dipotong letakkan di bawah ikan yg dibelah. Aspiring to be the best food channel in the world. Ramadan pertama berbuka dengan hidangan Siakap Raad Prik.

So that’s going to wrap this up with this exceptional food siakap stim limau nipis recipe. Walaupun beberapa santapan yang disebutkan di atas adalah santapan yang menenangkan jiwa, ingatlah bahawa kamu harus makan secara sederhana. Makanan di atas mungkin mengandungi terlalu banyak gula dan terlalu banyak kolesterol. Sentiasa ingat untuk menjaga kesihatan diri dan mengelakkan makanan yang boleh menimbulkan masalah kepada kesihatan anda. Jangan lupa untuk membuat pemeriksaan berkala dengan doktor anda.